Aktualności:

Widzę, że część osób może mieć problemy z zalogowaniem/hasłami/zatwierdzeniem konta szczególnie z domen WP, Onet, Interia  - czytamy watek: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5043.0.html i potem proszę tej sprawie o kontakt na priv rafal.magrys(na)gmail.com

Menu główne

Dokumentacja zlikwidowanej szkoły podstawowej

Zaczęty przez lukas_drill, Wrzesień 02, 2025,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

lukas_drill

Dzień dobry Państwu :)
Pytanie moje brzmi następująco:
Gdzie trafia dokumentacja zlikwidowanej szkoły podstawowej? Oczywiście z wyłączeniem dokumentacji dotyczącej przebiegu nauczania, która idzie do kuratorium.
Cały proces przygotowania powoli się kończy a ja widzę, że gmina nie jest za bardzo chętna tę dokumentację "przytulić" i chce to scedować na CUW.
Ja całość porządkuję tylko, więc mi to loto :) ale z ciekawości pytam.
W Ustawie Prawo Oświatowe jest mowa o organie prowadzącym szkołę (art. 89 pkt.6 tejże), także i w instrukcji archiwalnej z 2011 roku jest coś, co to potwierdza, mianowicie paragraf 5, pkt. 1 b).
Czy z tych zapisów wynika OBOWIĄZEK przejęcia tej części dokumentów przez Urząd Gminy, czy tenże Urząd może taki CUW do tego "zmusić"...? CUW obsługuje w określonym zakresie szkoły, ale nie jest ORGANEM PROWADZĄCYM przecież. To taka sama jednostka organizacyjna gminy jak i chociażby szkoła.
pozdrawiam i czekam na jakieś interpretacje :)

Leksandra

Będę śledziła z wielkim zainteresowaniem ten wątek, zwłaszcza część dot. udostępniania przez gminę dokumentacji szkoły.
W tym przypadku obawiam się że gmina może się wykręcić od tego przejęcia, ponieważ obowiązki tej szkoły na pewno przejęła inna szkoła podstawowa, więc jest jej następcą prawnym.

inaczej wygląda sytuacja ze zlikwidowanymi gimnazjami, gdzie organ powołujący/likwidujący musi przejąć dokumentację.

archiwistaug

Cytat: lukas_drill w Wrzesień 02, 2025,Dzień dobry Państwu :)
Pytanie moje brzmi następująco:
Gdzie trafia dokumentacja zlikwidowanej szkoły podstawowej? Oczywiście z wyłączeniem dokumentacji dotyczącej przebiegu nauczania, która idzie do kuratorium.
Cały proces przygotowania powoli się kończy a ja widzę, że gmina nie jest za bardzo chętna tę dokumentację "przytulić" i chce to scedować na CUW.
Ja całość porządkuję tylko, więc mi to loto :) ale z ciekawości pytam.
W Ustawie Prawo Oświatowe jest mowa o organie prowadzącym szkołę (art. 89 pkt.6 tejże), także i w instrukcji archiwalnej z 2011 roku jest coś, co to potwierdza, mianowicie paragraf 5, pkt. 1 b).
Czy z tych zapisów wynika OBOWIĄZEK przejęcia tej części dokumentów przez Urząd Gminy, czy tenże Urząd może taki CUW do tego "zmusić"...? CUW obsługuje w określonym zakresie szkoły, ale nie jest ORGANEM PROWADZĄCYM przecież. To taka sama jednostka organizacyjna gminy jak i chociażby szkoła.
pozdrawiam i czekam na jakieś interpretacje :)


Organ prowadzący, czyli Gmina przejmuje dokumentację pozostałą po zlikwidowanej szkole.

lukas_drill

Cytat: Leksandra w Wrzesień 02, 2025,W tym przypadku obawiam się że gmina może się wykręcić od tego przejęcia, ponieważ obowiązki tej szkoły na pewno przejęła inna szkoła podstawowa, więc jest jej następcą prawnym
No nie, obowiązków tej szkoły nie przejęła inna, bo ta szkoła została zlikwidowana. To, że dzieci teraz chodzić będą do innych placówek, czy rozdano sprzęt innym szkołom, to nie ma znaczenia. Tutaj jest likwidacja placówki, a w przypadku likwidacji jest chyba tak, jak we wspomnianych w moim pierwszym poście przepisach...

Cały czas ciekawi mnie to, czy gmina może tej dokumentacji nie przejąć... Wg. mnie ma obowiązek ją przejąć, przechowywać i dbać, jak o swoją :P
pozdro

Jarek

Cytat: lukas_drill w Wrzesień 02, 2025,W Ustawie Prawo Oświatowe jest mowa o organie prowadzącym szkołę (art. 89 pkt.6 tejże), także i w instrukcji archiwalnej z 2011 roku jest coś, co to potwierdza, mianowicie paragraf 5, pkt. 1 b).


Prawo oświatowe wskazuje że organem prowadzącym jest gmina jako jst, natomiast w innym miejscu wskazuje wyraźnie że zadanie przejęcia dokumentacji zlikwidowanej szkoły wykonuje wójt/burmistrz/prezydent miasta. Przepisy archiwalne to zaś przede wszystkim art. 5 uzna.
To chyba kończy dyskusję w przypadku szkół, można natomiast dodać że z kolei zadania cuw wynikają z ustawy o samorządzie gminnym.
Jarek Orszulak