Likwidacja jednostki organizacyjnej

Zaczęty przez Kto-pyta-nie-błądzi, Listopad 19, 2020,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kto-pyta-nie-błądzi

Proszę o wskazówki dotyczące sposobu postępowania z dokumentacją w przypadku zbliżającej się likwidacji podmiotu.
Rozumiem, że całość wytworzonej dokumentacji kat. A przekazuje się do AP. Dokumentację, której okres przechowywania upłynął poddaje się procedurze brakowania. Z kolei dokumentację kat. B, która podlega dalszemu przechowywaniu przekazuje się jednostce nadzorującej (w tym przypadku nie ma podmiotu, który przejmowałby zadania likwidowanej jednostki).
Przekazanie dokumentacji do dalszego przechowywania powinno odbyć się - jak mniemam - protokolarnie. Jeden egzemplarz protokołu trafi do strony przejmującej dokumentację, natomiast co zrobić z egzemplarzem strony przekazującej, skoro jednostka przestaje istnieć? W czyich rękach powinien on zostać?:)

Rovan

Przepisy nie nakazują sporządzania takiego protokołu w 2 egzemplarzach.

Kto-pyta-nie-błądzi

Rozumiem, dziękuję za odpowiedź.

Jeszcze jedno pytanie - czy jednostka, której działalność ustaje jest zobowiązana do przekazania dokumentacji organowi nadzorującemu, czy też może przekazać ją innej jednostce, która wyraża chęć przyjęcia tejże dokumentacji do dalszego przechowywania? Jednostka, która zgadza się na przejęcie dokumentacji była jednym z członków likwidowanego podmiotu.