Aktualności:

Widzę, że część osób może mieć problemy z zalogowaniem/hasłami/zatwierdzeniem konta szczególnie z domen WP, Onet, Interia  - czytamy watek: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5043.0.html i potem proszę tej sprawie o kontakt na priv rafal.magrys(na)gmail.com

Menu główne

Przyjmowanie akt do archiwum zakładowego- plan pracy archiwum zakładowego

Zaczęty przez Kofi, Grudzień 06, 2010,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kofi

witam,
Poszukuję przykładowego planu pracy archiwum zakładowego.
Do tej pory nie funkcjonowała w moim zakładzie praktyka zdawania etapami przez poszczególne komórki organizacyjne akt do archiwum zakładowego. Dowiedziałam się,że taki plan pracy byłby świetnym sposobem na wprowadzenie porządku i ukrócenie chaosu w zdawaniu akt do archiwum zakładowego.
Problem w tym, że nigdy nie widziałam takiego planu, a chciałabym napisać go mądrze i praktycznie. Ma ktoś może zarys takiego harmonogramu prac archiwum? Z góry bardzo dziękuję.

marcia

Bardzo skrótowo, bez zgłębiania się w niezapowiedziane niespodzianki, u mnie to mniej więcej wygląda tak:
1. od stycznia do maja - przyjmowanie akt (wg harmonogramu ustalonego przez nas wcześniej) i wszystko z tym związane. Mamy tyle wydziałów, że potrzeba tyle czasu na to;
2. czerwiec - wrzesień - wszystko dot. brakowania i ekspertyz
3.październik - grudzień - przygotowanie do przekazania AP i przekazanie
O ile pamiętam, to przykładowy harmonogram jest w książce "Kancelaria i archiwum zakładowe" pod red. Z. Pustuły.
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

Kofi


Yokai

Harmonogram harmonogramem. Korzystając z takiego wątku czy wolno mi tu zapytać czy w związku z takim planem pracy ktoś ma sposoby na wyegzekwowanie od komórek/działów żeby stosowały się do tego? Niestety u mnie funkcjonuje przykra praktyka, że jeśli ustalę coś na dany dzień lub przesunę na inny ze względu na przygotowanie miejsca, wystarczy że któryś z pracowników pójdzie do swojego kierownika z pretensją: czemu? a ten kierownik idzie do mojego i ten do mnie z poleceniem że trzeba natychmiast wziąć wszystko co czasem jest fizycznie uciążliwe. Poza tym robi się błędne koło i brak porządku. Pomysłów na dyscyplinę przy przyjmowaniu akt mam coraz mniej...

MarcinP

Jako archiwista/archiwistka masz prawo odmówić przyjęcia dokumentacji, jeśli jest nieprawidłowo uporządkowana i nieprzygotowana. O fakcie odmowy należy powiadomić sekretarza.

archum89

To proste ja na początku roku ustalam z kierownikami referatów dogodny im termin przekazania akt do archiwum- robię zbiorowy harmonogram na cały urząd i daję go do podpisania przez Burmistrza. Taką kopię podpisanego już harmonogramu przekazuję pracownikom do wiadomości i nie ma żadnej mowy o zmianie terminu przekazania akt. 

Kinga

Możesz zamieścić taką kopie, albo jej wzór. Przyznam się że nie wiem jak  się do tego zabrać.
Czy u Was też tak jest że pracownicy sobie dzwonią i zanosicie in akta z archiwum sami robiąc zastawniki, albo przysyłają zainteresowane strony z numerem sprawy. Jak macie to zorganizowane ? Proszę o pomoc   

archum89

Kinga podaj e-mail to Ci wyślę nasz harmonogram. Ja nic pracownikom nie zanoszę, nauczeni są że mają sami przychodzić bo znalezione teczki, bo to przecież jest w ich interesie by je otrzymać.



Kinga

marcia Ciebie też proszę o przesłanie jeżeli to możliwe.

marcia

Kinga chętnie Ci prześlę to, co miałam do tej pory. Jednak widzę, że ma to te wady, że jest za bardzo ogólne, bo (w skrócie) większość czeka na ostatnią chwilę ze zdaniem. Pracuję nad czymś dokładniejszym, więc też po nowym roku mogę Ci to podesłać :)
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

Kinga

Dobrze, jeżeli możesz przesłać to co do tej pory opracowałaś, to bardzo chętnie to zobaczę. Da mi to jakieś wyobrażenie o przygotowaniu takiego planu.
pozrawaiam

marcia

Kinga i ewalew - podesłałam Wam na podane maile :) Pozdrawiam :)
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

archiwistka90