Rola archiwisty przy brakowaniu dokumentacji BC

Zaczęty przez GAP1, Kwiecień 12, 2014,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GAP1

Jakie są zadania archiwisty w przypadku procedury brakowania dokumentacji kat. BC? U nas komórka organizacyjna sporządza 2 egzemplarze protokołu brakowania dokumentacji niearchiwalnej kat. BC, trafiają one potem do archiwum i archiwista musi je sprawdzić. I co dalej? Co należy do zakresu kontroli ze strony archiwisty?

Rovan

Ja przejmuję BC z komórek tak samo jak pozostałą dokumentację, tyle że na osobnych spisach z/o (jest przechowywana w odrębnym pomieszczeniu). Do brakowania idzie z resztą przeterminowanej dokumentacji kat. B (spis, protokół, wniosek do AP, ewentualna ekspertyza).

GAP1

Rozumiem, tylko jaki jest zakres sprawdzania przez archiwistę dokumentacji BC przeznaczonej do brakowania? U nas taka kontrola dotyczy: sprawdzenia prawidłowości wpisania znaku sprawy na protokole (moim zdaniem, jest to kompletnie zbędne, a po za tym nie powinno to należeć do kompetencji archiwum - przecież to kwestia kancelaryjna), prawidłowości nadania symbolu klasyfikacyjnego i wyłowienia z BC ewentualnej dokumentacji B (dodam, że czasami trafia się nawet A).