Aktualności:

Widzę, że część osób może mieć problemy z zalogowaniem/hasłami/zatwierdzeniem konta szczególnie z domen WP, Onet, Interia  - czytamy watek: http://www.ifar.pl/index.php/topic,5043.0.html i potem proszę tej sprawie o kontakt na priv rafal.magrys(na)gmail.com

Menu główne

Przepisy kancelaryjno-archiwalne - nowa instrukcja kancelaryjna

Zaczęty przez friki, Styczeń 31, 2011,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

friki

Witam,

Czy nowa instrukcja kancelaryjna dotyczy też szkół wyższych?

Jeśli ktoś mógłby rozjaśnić kwestię, to wdzięczność po grób, mam kilka sprzecznych informacji w tej sprawie.

Wojciech Woźniak

#1
Witam
nie precyzujesz o jaką nową instrukcję kancelaryjną chodzi - jeśli mas zna myśli te wprowadzoną w życie rozporządzeniem PRM z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych to § 1 chyba rozwiewa wątpliwości:
Cytat§ 1. 1. Rozporządzenie okres?la:
1) instrukcję kancelaryjną,
2) sposób klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji w formie jednolitych rzeczowych wykazów akt,
3) instrukcje? w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, zwana? dalej ?instrukcja? archiwalna??,
dla organów gminy i związków międzygminnych, organów powiatu, organów samorządu województwa i organów zespolonej administracji rządowej w województwie, a także urzędów obsługujących te organy, zwanych dalej ?podmiotami?.
Sometimes you eat the bear
and sometimes the bear eats you

friki

Cytat: Wojciech Woźniak w Styczeń 31, 2011,
Witam
nie precyzujesz o jaką nową instrukcję kancelaryjną chodzi - jeśli mas zna myśli te wprowadzoną w życie rozporządzeniem PRM z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych to § 1 chyba rozwiewa wątpliwości:
Cytat§ 1. 1. Rozporządzenie okres?la:
1) instrukcję kancelaryjną,
2) sposób klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji w formie jednolitych rzeczowych wykazów akt,
3) instrukcje? w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, zwana? dalej ?instrukcja? archiwalna??,
dla organów gminy i związków międzygminnych, organów powiatu, organów samorządu województwa i organów zespolonej administracji rządowej w województwie, a także urzędów obsługujących te organy, zwanych dalej ?podmiotami?.


Dziękuję za tak szybką reakcję.
Dokładnie o tę instrukcję mi chodziło. Rozwiewa. Mnie rozwiewa, gorzej, że nie do wszystkich to trafia. Oczywiście obiecana wdzięczność po grób obowiązuje ;)

adimar

Ponieważ dopiero zaczynam moje pytanie może się znależć na forum w nieodpowiednim miejscu.  :-\Z góry przepraszam. Czy jako szkoła podlegająca Wydziałowi Oświaty Urzędu Miasta powinnismy czekać na wytyczne z góry czy sami wprowadzać zmiany. Zaznaczam, że wszystkie te dokumenty czyli instr. kanc. jrzw stosujemy ale teraz trudno ustalić czy "wzięły się" z pewnego szkolenia czy faktycznie zostały nam narzucone.Marta

martusia1807

Witam, mam trochę podobny problem. W grudniu za namową Oddziałowi AP wysłałam zmiany w jrwa i instrukcji, nie dostałam jeszcze odpowiedzi, a wprowadzono zmiany. Boję się że będę musiała robić wszystko drugi raz

Jarek

Polecam Wam lekturę strony MSWiA z informacjami dot. nowych przepisów:
http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/wolnytekst/8844/
O podmiotach które te przepisy obowiązują jest mowa w pkt. 17 w tabeli z pytaniami i odpowiedziami.
Jarek Orszulak

balonik19821

Witam!
Mam pytanie odnoście jrzwa dla organów powiatów i starostw powiatowych,mianowicie gdzie przyporządkować 'ustalenia mienie gminnego" i "wspólnotę gruntową"?Jak ktoś zmierzy bądź zmierzył się z tą kwestia to proszę o odpowiedź w sprawie...

EwelinaP

Ustalanie mienia to nie wiem, szczerze mówiąc, ale na sprawy związane prawem własności gruntów musieliśmy stworzyć nowy numer, bo takowego po prostu nie ma. W ogóle, jeśli chodzi o geodezję, geologię i kartografię, brakuje wielu numerów, które kiedyś były, a teraz nie ma jakichkolwiek odpowiedników. A że instrukcja daje prawo do dodawania numerów, to z tego prawa skorzystaliśmy. Oczywiście wszystko pod kontrolą i po konsultacjach z wydziałem i starostą, żeby uniknąć bezpodstawnego tworzenia nowych numerów tam, gdzie wystarczy np. założyć podteczkę.

Jarek

Ośmielę się wyrazić odmienne zdanie. Moje doświadczenie jest takie - co prawda odnośnie wdrażania jrwa dla zespolonej adm. rządowej - że w 9 przypadkach na 10 po pierwszych burzliwych i negatywnych reakcjach pracowników jednak da się dopasować odpowiednią pozycję z nowego wykazu akt do załatwianych spraw. Hasła są bardziej ogólne, pojemniejsze i o tym trzeba pamiętać.
Poza tym instrukcja niby daje prawo do rozbudowy, ale nie określa trybu rozbudowy jrwa, czekamy na wyjaśnienia z NDAP i MSWiA. Bardzo wątpliwe natomiast, by była dopuszczalna samodzielna rozbudowa wykazu, takie działania zwykle kończyły się źle.
Jarek Orszulak

EwelinaP

W przypadku omawianym przeze mnie powyżej niestety nie dało się znaleźć właściwych haseł. Stworzenie nowych numerów było decyzją przemyślaną i wilokrotnie przedyskutowaną. Wcześniej sprawdziliśmy wszystkie możliwe ewentualności. Skontaktowałam się z AP w celu omówienia procedury dodania nowych numerów. Poinformowano mnie, z podaniem odpowiednich paragrafów itd., że mamy się tym zająć sami. Nie wyobrażam sobie sytuacji, że czekamy na szczegółowe wytyczne, które mogą się pojawić nie do końca wiadomo kiedy (patrząc na perturbacje z wprowadzeniem samego rozporządzenia można mieć wątpliwości, co do szybkości działanie naszych władz w tej materii), a oczekując nie wysyłamy pism, bo nie ma odpowiedniego numeru, wysyłamy je pod niewłaściwym numerem (bo przecież gdzieś to trzeba przyporządkować), lub może w ogóle pod starym, bo był dobry. Też nie jestem za tym, żeby mnożyć numery niepotrzebnie, a tylko z konieczności. A taka konieczność zaistniała w moim miejscu pracy.

balonik19821

Korzystając z poczytności forum zapytam...
Czy zmieniły się u Państwa oznaczenia wydziałów?tzn zniknęły cyfry rzymskie za literowym oznaczeniem poszczególnych wydziałów?
Czy ową sytuację reguluje regulamin organizacyjny danego podmiotu?bo w instrukcji kancelaryjnej nie znalazłem o tym wzmianki.

marcia

U nas nic w oznaczeniu wydziałów i oddziałów się nie zmieniło. No może tylko tyle, że teraz mamy kreskę zamiast kropki między symbolem literowym a liczbowym komórki :)
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

Jarek

U nas na razie jest po staremu, od 2012 r. zamiast np. BO.IV będzie BO-IV. To określa regulamin organizacyjny.

Jeszcze raz polecam stronę MSWiA z pytaniami i odpowiedziami dot. nowych przepisów
http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/wolnytekst/8844/
Jarek Orszulak

krzysiekp

witam
w tym nowym rozporządzeniu znajduje się zapis mówiacy, że "W przypadku gdy kategoria archiwalna określona
dla dokumentacji powstałej i zgromadzonej przed dniem wejścia w życie rozporządzenia różni się od kategorii
archiwalnej określonej w wykazach akt, stosuje się kategorię archiwalną o wartości wyższej" Jak to rozumieć? Czy należy zmieniać te kategorie teczek czy tylko je przechowywac po prostu dłużej ?

krzysiekp

witam
ostatnio przeprowadzałem brakowanie dokumentacji niearchiwalnej (nie dotyczyło teczek BE). Okazało się, że niektóre teczki według nowego RWA stały się materiałami archiwalnymi. AP nie dało zgody na jej wybrakowanie. Czy jest to podstawa do ich przekwalifikowania?. Czytałem, że taką czynność można wykonać jedynie w czasie ekspertyzy archiwalnej. Jeżeli macie doświadczenie w tej kwestii to proszę o wskazówki.