Autor Wątek: Zaświadczenia o zatrudnieniu  (Przeczytany 260 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Kadrowa

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 49
Zaświadczenia o zatrudnieniu
« dnia: Kwiecień 24, 2024, »
W mojej jednostce zaczęło się wielkie archiwizowanie dokumentacji i właśnie przyszła do mnie księgowa jak ma zarchiwizować zaświadczenia o zatrudnieniu.
Mamy klasę w JRWA 123 - Zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu więc wiadomo, że to będzie pod tym znakiem oddawane, choć powiedziała, że w tym zbiorze, który chce zarchiwizować znajdują się formularze ZUS RP-7 - ZAŚWIADCZENIE O ZATRUDNIENIU I WYNAGRODZENIU.
Moje pytanie brzmi, jak to wygląda u Was w jednostkach ?
Czy takie zaświadczenia do ZUS przechowujecie razem z zaświadczeniami o zatrudnieniu, które wydajecie na prośbę pracownika ?
Nasza kategoria archiwalna dla klasy 123 to B5.

Offline Claud

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 13
Odp: Zaświadczenia o zatrudnieniu
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 26, 2024, »
Też mieliśmy podobny dylemat. Teoretycznie druk ERP -7 ma w tytule ZAŚWIADCZENIE O ZATRUDNIENIU I WYNAGRODZENIU, jednak jest on przygotowany np. w celu uzyskania przez kogoś renty. Stąd był dylemat czy nie ma być to hasło - u nas:
173 Emerytury i renty (w tym raport informacyjny przekazany ZUS), kat. B10
Problem właśnie w tej różnicy kategorii archiwalnej.


Offline Leksandra

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 94
Odp: Zaświadczenia o zatrudnieniu
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 29, 2024, »
Witam :)
U mnie stosuje się tak: Te zaświadczenia, o których Pani pisze 123 są wydawane przez pracowników prowadzących sprawy kadrowe i mają kategorie B5, natomiast zaświadczenia do ZUS na druku Rp-7 są sporządzane na podstawie list płac w komórce finansów i są zakwalifikowane jako "Dokumentacja płac i potrąceń z płac" i też mają kategorię B5 - rzeczywiście są to różne zaświadczenia.
Ja uważam, że zaświadczenia te powinny być wpinane do akt osobowych. W sytuacjach gdy ludzie przeliczają sobie emerytury, albo gdy ZUS ma jakieś wątpliwości wraca się do nich i dobrze wiedzieć co się napisało. Ja ich nie niszczę.
123 z B10 chyba trochę jest na wyrost ale lepiej dłużej niż krócej :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2024, wysłana przez Leksandra »

Offline Kadrowa

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 49
Odp: Zaświadczenia o zatrudnieniu
« Odpowiedź #3 dnia: Dzisiaj o 08:58 am »
Też mieliśmy podobny dylemat. Teoretycznie druk ERP -7 ma w tytule ZAŚWIADCZENIE O ZATRUDNIENIU I WYNAGRODZENIU, jednak jest on przygotowany np. w celu uzyskania przez kogoś renty. Stąd był dylemat czy nie ma być to hasło - u nas:
173 Emerytury i renty (w tym raport informacyjny przekazany ZUS), kat. B10
Problem właśnie w tej różnicy kategorii archiwalnej.

I jak rozwialiście te wątpliwości ??

U mnie zanim przyszłam do pracy to wszystko umieszczali właśnie w klasie 123. Ale teraz zaczęli robić porządki w papierach, a ja nie mam doświadczenia w takiej dokumentacji i ciężko mi im coś doradzić. Dopiero poznaję dokumentację i na bieżąco rodzą się różne problemy :) Choć uważam, że to nie powinno być razem zaarchiwizowane :)
Tak jak napisała Leksandra, obecnie odkąd rozpoczęłam pracę, w klasie 123 znajdują się tylko zaświadczenia wydawane przeze mnie jako komórkę kadrową jak sama nazwa wskazuje o zatrudnieniu i wynagrodzeniu na prośbę pracownika.
Do tej pory odkąd pracuję nie mieliśmy formularzy ZUS RP-7 stąd moje wątpliwości :)

Offline Barsa

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 163
Odp: Zaświadczenia o zatrudnieniu
« Odpowiedź #4 dnia: Dzisiaj o 03:09 pm »
Dołożę swoje "trzy grosze", bo jako, że nie zawsze pracowałem w urzędzie itp. to mam też czasem niestandardowe podejście.
Ogólnie przy nowych zaświadczeniach to trzeba coś ustalić i powyżej zostały podane możliwości... Jeśli natomiast chodzi o dokumentacje z "lat ubiegłych", która ląduje nieuporządkowana w archiwum i dodatkowo nie wiemy czy mamy dla pracowników komplet kart wynagrodzeń, czy list płac to warto takim RP7 nadać kategorię B50, bo jednak tam są informację przydatne dla byłych pracowników dla ustalenia emerytury. Czy bardziej ogólnym zaświadczeniom też dać te B50, tutaj zależy co jest na takim dokumencie oraz tak jak pisałem w poprzednim zdaniu w zależności od całości dokumentacji.

Ja podchodzę zdroworozsądkowo do archiwizacji, ale akurat przy kadrach lepiej dawać wyższe kat. niż niższe, bo te dokumenty często się po prostu ludziom przydają.