Prawie cała dokumentacja z wyborów jest w depozycie urzędnika wyborczego i on inicjuje postępowanie z nią, przy pomocy urzędu gminy. Spisy wyborcze, które brały udział w głosowaniu, koperty zwrotne, arkusze pomocnicze, niewykorzystane protokoły i przede wszystkim karty do głosowania - podlegają przekazaniu do Archiwum Państwowego.
Dokumentacja kat A; protokoły głosowania w obwodzie, protokoły i uchwały obwodowych komisji wyborczych (również o ukonstytuowaniu się komisji na pierwszym posiedzeniu), ogłoszenia, obwieszczenia itp. oraz dokumentację terytorialnych urzędnik wyborczy przekazuje do delegatury Krajowego Biura Wyborczego.
W gestii gminy są tylko dokumenty, które znajdują się w komórce ewidencji ludności czyli drugie egz. spisów wyborców, dokumenty dot. pełnomocnictw które przechowuje się wg jrwa.
Protokoły z głosowania w obwodzie, które udostępniało się wyborcom, są niszczone po 30 dniach od głosowania i nie trzeba na to zgody AP