Autor Wątek: wnioski i interpelacje radnych  (Przeczytany 1628 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lukas_drill

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 158
wnioski i interpelacje radnych
« dnia: Maj 24, 2016, »
Witam,
w jaki sposób,  Szanowni Forumowicze, prowadzone są u Was interpelacje radnych? Tzn chodzi mi raczej o sposób ich załatwiania. Radny składa interpelację, trafia ona do Biura Rady, a owo biuro prowadzi ich rejestr. Kto zatem udziela odpowiedzi, czyli jest wydziałem merytorycznym? Chyba poszczególne wydziały, na które dekretowana jest dana interpelacja? Wtedy taki wydział wkłada interpelacje do właściwej rzeczowo teczki i z niej odpisuje na interpelację, natomiast trafia ona potem też i do Biura Rady, które prowadzi rejestr? Czy taki sposób jest prawidłowy?
pozdrawiam   

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: wnioski i interpelacje radnych
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 25, 2016, »
Sprawa dot. interpelacji, zapytania radnych jest rejestrowana w komórce ds. rady powiatu. W komórce tej jest więc całość akt sprawy. Natomiast załatwienie sprawy nadzoruje sekretarz wraz z pracownikiem wyznaczonym z komórki ds. organizacyjnych. Projekt gotowej odpowiedzi przechodzi przez zarząd powiatu. Odpowiedź zaakceptowana będzie więc załącznikiem do protokołu z posiedzenia zarządu powiatu i będzie znajdować się w aktach w komórce ds. rady powiatu.

Offline szycha

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 179
Odp: wnioski i interpelacje radnych
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 25, 2016, »
U nas wygląda to tak: radny składa interpelacje na sesji albo komisji, Biuro Rady Miasta przekazuje następnie interpelacje do urzędu, trafia ona do wydziału organizacyjnego. Wydział zakłada sprawę grupową, dołączając do niej wydziały które w sposób merytoryczny mogą odnieś się do treści interpelacji. Wydział merytoryczny odpowiada radnemu ze znakiem Wydziału Organizacyjnego jako wydziału wiodącego.
Dodam jeszcze, że interpelacje prowadzone są w systemie EZD.
Wydaje mi się, że jedna wspólna teczka interpelacji to lepsze rozwiązanie niż poszczególne teczki na każdy wydział. Doświadczenie pokazało, że jak każdy wydział odpowiada sam ze swojej teczki to raz odpowie z teczki interpelacje, a raz z innej teczki, która im się wydaje właściwa co do treści pisma.

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: wnioski i interpelacje radnych
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 25, 2016, »
Szycha - zatem u Ciebie dokumentacja dot. odpowiedzi na interpelację będzie również rozbita między komórkę ds. rady miejskiej, komórkę ds. organizacyjnych. Najlepiej, jeśli całość akt sprawy będzie w komórce ds. rady, bo tam są rejestrowane sprawy dot. interpelacji, zapytań radnych, a pozostałe komórki - współpracujące w załatwieniu takiej sprawy - będą posługiwać się znakiem sprawy nadanym w komórce ds. rady miejskiej/gminy/powiatu.

Offline szycha

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 179
Odp: wnioski i interpelacje radnych
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2016, »
Szycha - zatem u Ciebie dokumentacja dot. odpowiedzi na interpelację będzie również rozbita między komórkę ds. rady miejskiej, komórkę ds. organizacyjnych.
Czemu rozbita? wydział organizacyjny ma całość, a mianowice interpelacje, pisma dot. wyjaśnienia kwestii związanych z interpelacją kierowane poza urząd oraz gotową odpowiedź dla rady miasta.

Offline stany

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: wnioski i interpelacje radnych
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 30, 2016, »
           Zgadzam się z Marcinem, w moim Starostwie jest właśnie tak:  teczkę ze spisem spraw prowadzi Biuro Rady Powiatu  i  odpowiednie komórki odpisują ze znakiem BR , gdzie ostatecznie trafia całościowa dokumentacja z wszystkich komórek. BR przekazuje akta do AZ.