Autor Wątek: listy płac-porządkwoanie  (Przeczytany 3381 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lukas_drill

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 158
listy płac-porządkwoanie
« dnia: Kwiecień 02, 2014, »
witam,
zabieram się po raz 1 za porządkowanie list płac.
Lata od 80-tych do teraz. Jak otworzyłem teczkę to się przeraziłem, a to z tego względu, iż myślałem, że listy płac to tylko te duże arkusze z cyferkami a tam jednak tyle papierów, że głowa boli. Podołączane jakieś zaświadczenia lekarskie, zwolnienia chorobowe, inne papiery, jakieś zestawienia...
prosiłbym o kilka wskazówek, jak takie cóś porządkować: co wyłączyć, co zostawić, co zrobić z tymi wyłączonymi...
dzięki i pozdrawiam 

Offline muniekdm

  • archiwa_2.5
  • archiwista
  • *
  • Wiadomości: 420
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: listy płac-porządkwoanie
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 02, 2014, »
W sumie teczka listy płac powinna zawierać tylko arkusze wynagrodzeń. Zaświadczenia lekarskie i zwolnienia powinny już znajdować się w innej teczce. Wszelkie inne dokumenty powinny trafić do odpowiednich teczek z godnie z RWA.

Offline lukas_drill

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 158
Odp: listy płac-porządkwoanie
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 02, 2014, »
a w jakiej teczce rzeczowej powinny znajdować się te zwolnienia lekarskie i zaświadczenia?
Albo w tych listach płac dołączone są pisma informujące o przyznaniu premii, angaże, przyznanie jubileuszu... to przecież jest w aktach osobowych pracowników, więc czy można je zniszczyć zwyczajnie?
Tez jestem za by pozostały w teczkach tylko listy płac, ale tutaj rodzi sie pytanie co z tym pozostałym barachłem? :)

Offline muniekdm

  • archiwa_2.5
  • archiwista
  • *
  • Wiadomości: 420
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: listy płac-porządkwoanie
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 02, 2014, »
Powinny być odpowiednie hasła przy rozliczeniach  płac i wynagrodzeń. Nie jestem do końca pewien czy zwolnienia lekarskie trafiają do akt osobowych. Wiem, że trafia to wszystko do księgowości, bo ma ścisły związek z naliczaniem wynagrodzenia. Powinno być gdzieś przy rozliczaniu ZUS z kat. B-50. W tym RWA dla samorządu czegoś mi brakuje. U mnie w sądzie w RWA jest hasło dokumentacja księgowa dot. płac. Znajdują się tam właśnie cała dokumentacja związana z naliczaniem wynagrodzeń, zwolnień lekarskich, urlopów macierzyńskich, deklaracje rozliczeniowe ZUS. To wszystko ma kat. B-50.
Pisma dot. przyznawania premii powinna być w przy klasach dotyczących obsługi zatrudniania i oczywiście w aktach osobowych. Czy te pisma to oryginały czy kopie? U mnie księgowość też posiada drugie egzemplarze takich pism, angaży. Tylko wtedy kategoria będzie inna, bo komórka merytoryczną będą kadry.

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: listy płac-porządkwoanie
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 02, 2014, »
Akta dot. absencji chorobowych mają zwykle kat. B5. Ja mimo wszystko akt tych nie brakuję, ponieważ niekiedy występują rozbieżności pomiędzy listami płac, świadectwami pracy itd. Dokumentacja taka może okazać się pomocna i jeśli jest miejsce na jej przechowywanie, to warto ją trzymać.