http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/gminy/root_Poronin/podmiotowe/Wojt/Zarzadzenia/2012/201202.htmOpierając się na tym wywnioskowałem
Czy wszystkie dokumenty finansowo-księgowe związane z realizacja danego projektu muszą być oddzielnie archiwizowane?
Dowody księgowe projektu gromadzi się oddzielnie w teczkach (segregatorach) w kolejności zapisów w ewidencji księgowej.
Dowody księgowe winne być rzetelne, to jest zgodne z rzeczywistym przebiegiem operacji gospodarczej, którą dokumentują, kompletne, wystawione w sposób staranny, czytelny i trwały oraz wolne od błędów rachunkowych. Niedopuszczalne jest dokonywanie w
dowodach księgowych wymazywania i przeróbek. Wszelkie dokumenty dotyczące operacji gospodarczych powinny być objęte księgowością.
Dowody księgowe po zadekretowaniu podlegają numeracji kolejnym numerem.
Dowody księguje się chronologicznie. Oprócz w/w elementów opis
dowodu księgowego musi zawierać następujące elementy:
- zwięzły opis czego dany dowód dotyczy,
- numer i datę wystawienia danego dokumentu,
- kwotę, w tym kwotę wydatku kwalifikowanego,
- numer i data umowy będącej podstawą realizacji projektu,
- wskazanie zadania, którego dotyczy, w tym wyszczególnienie cross-financingu
i kosztów personelu
...jak rozwiązać np. sprawę dok. księgowych (wyciągi, raporty kasowe)?
Zasady ewidencji księgowej, księgi rachunkowe, dowody księgowe, dokumenty inwentaryzacyjne i sprawozdania finansowe winny być przechowywane w sposób należyty i chronione przed niedozwolonymi zmianami, uszkodzeniem, zniszczeniem lub nierozważnym zaprzepaszczeniem.
Rodzaje dokumentów księgowych.Podstawą dokonania operacji gospodarczej są :
1) faktury ? rachunki, faktury korygujące, noty księgowe,
2) polecenie wyjazdu służbowego - delegacja,
3) listy płac,(dowód księgowy)
4) wnioski o wypłatę zaliczek, rozliczenie zaliczek,
5) dokumenty bankowe,
6) dokumenty wewnętrzne,