Witam,
O ile wiem, przepisy mówią, że książki inwentarzowe należy przechowywać 5 lat.
Zaznaczam, że nie chodzi o księgi inwentarzowe biblioteki, gdzie są przychody i rozchody książek. Chodzi o książki inwentarzowe poszczególnych działów instytucji, w których odnotowuje się przychód i rozchód rozmaitych dóbr np. mebli, sprzętu biurowego, komputerowego, narzędzi, maszyn i urządzeń itp.
Pytanie zaś brzmi - od którego momentu powinno naliczać się te 5 lat? Od ostatniego wpisu w książce? Od kasacji wszystkich materiałów wpisanych do książki? Od założenia nowej książki dla działu?
MAm sytuację tego typu: książki często zaczynające się od lat 60tych 70tych i często kończące się na latach 70tych tj. ostatnie zapisy w tych książkach pochodzą z lat 70tych, ale są też zapisy z lat 90tych. W każdym razie książki te nie są już używane i podobno stan posiadania działów obrazuje elektroniczna ewidencja / inwentarze/. Zatem moje pytanie - jak wcześniej - czy 5 lat liczyć od ostatnich wpisów w tych książkach czy też uznać je za wciąż ważne, chociaż większość z wpisanych tam rzeczy zapewne nie istnieje od dawna, a te co istnieją widnieją w systemie elektronicznym?
Dziękuję