Autor Wątek: Porządkowanie akt w archiwum zakładowym - materiały archiwalne  (Przeczytany 2965 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Witam!
Zastanawiam się co zrobić, gdy w teczkach kategorii A mam kilkadziesiąt kserokopii dokumentów zamiast oryginałów. Teoretycznie ważne są tylko oryginały, bo one mogą być pomocne np. w postępowaniach sądowych. Właśnie porządkuję te akta i w zdecydowanej większości zostawiam te nieszczęsne kopie. Niestety oryginałów już nie zdobędę, ponieważ akta pochodzą z lat dziewięćdziesiątych. Oczywiście wyłączam przede wszystkim dublety (kryteria: niepowtarzalności informacji i tekstów etc.). Proszę jakąś doświadczoną osobę o poradę.
Z góry dziękuję :)

MarcinP
stażysta

Offline marcia

  • archiwista
  • ***
  • Wiadomości: 305
  • Płeć: Kobieta
Odp: Porządkowanie akt w archiwum zakładowym - materiały archiwalne
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 22, 2011, »
Jeśli nie ustalisz miejsca, w którym znajdują się oryginały, to wtórniki powinny pozostać. Tak nam często po ekspertyzie zaleca nasze AP.
"Życie jest zbyt krótkie, by było małe." B. Disraeli.

Offline MarcinP

  • kustosz(ka)
  • *****
  • Wiadomości: 588
  • Płeć: Mężczyzna
Dziękuję za pomoc!  ;)