Autor Wątek: Uprawnienia po kursie.  (Przeczytany 3905 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline atram

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 5
Uprawnienia po kursie.
« dnia: Lipiec 15, 2009, »
Prosze o odpowiedż - co mi daje ukonczenie I i II stopnia kursu z zakresu archiwistyki . Czy mogę prowadzic skladnicę akt i.t p.  Czy mogę przyjmować zlecenia na porządkowanie archiwów zakładowych?Pozdrawiam.Nadmieniam ,że jestem na rencie i chciałabym coś sobie dorobic.

Offline Bogusława Deryło

  • młodszy(a) archiwista(ka)
  • *
  • Wiadomości: 159
Odp: Uprawnienia po kursie.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 10, 2009, »
Kursy kancelaryjno-archiwalne I i II stopnia organizowane np. przez SAP są kierowane przede wszystkim do pracowników urzędów administracji publicznej i innych instytucji, które wytwarzają akta kat. A, czyli osób, które pracują w kancelarii takich instytucji lub są archiwistami zakładowymi.
Osoba prowadząca składnicę akt zlikwidowanych instytucji albo archiwum bieżące poza takim kursem powinna też spełnić inne warunki. Proszę przeczytać rozporządzenia ministra kultury: Dz.U. 2005, nr 32, poz. 284 i Dz.U. 2005, nr 68, poz. 596.
Co do porządkowania akt w jakimś archiwum zakładowym ..... o ile mi wiadomo, żadne przepisy tego nie regulują i wszystko zależy od odpowiedzialności zleceniodawcy takiej usługi: wybierze kogoś, kto mam jakiś papier potwierdzający jego wiedzę lub kogokolwiek, kto się zgodzi "zrobić tu porządek".
Porządkowanie akt wymaga raczej dobrego zdrowia: zdrowego kręgosłupa, płuc odpornych na kurz, a często też siły fizycznej do taszczenia kilkukilogramowych pudeł - nie każdy rencista się chyba do tego nadaje ....