Internetowe Forum Archiwalne

Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: archiwistkaa w Luty 28, 2008,

Tytuł: Porządkowanie akt w archiwum - jaki wykaz?
Wiadomość wysłana przez: archiwistkaa w Luty 28, 2008,
Dzień dobry. Mam do uporządkowania dokumentacje w archiwum zakładowym urzedu miasta i gminy i nie wiem na jakim wykazie mam bazować aby to zarchiwzowac a chodzi mi o lata 1960-1990. jesli mógłby mi ktos pomoc prosze o podpowiedz. Z góry dziekuje. :)
Tytuł: Odp: wykaz akt
Wiadomość wysłana przez: Hanna Staszewska w Luty 29, 2008,
Na pewno przydatny będzie jednolity rzeczowy wykaz akt dla urzędów terenowych organów administracji państwowej, wprowadzony zarządzeniem nr 36 Ministra Administracji, Gospodarki Terenowej i Ochrony Środowiska z dnia 12 grudnia 1975 r. Wykaz obowiązywał od 1 stycznia 1976 r.
Tytuł: Odp: wykaz akt
Wiadomość wysłana przez: archiwistkaa w Marzec 01, 2008,
Dzięki za podpowiedz ale gdzie mam szukac to zarzadzenie konkretnie. pozdrawiam.
Tytuł: Odp: wykaz akt
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Woźniak w Marzec 01, 2008,
Witam,
może w tym wątku... (http://www.lublin.ap.gov.pl/ifar/ifarforum2/index.php?topic=225.30) ;)
Tytuł: Odp: wykaz akt
Wiadomość wysłana przez: generał w Marzec 03, 2008,
Na początek proponuję nawiązanie kontaktu z właściwym terytorialnie archiwum państwowym, gdyż UMiG znajdują się pod ich nadzorem, i poprosić o udostępnienie wykazu akt dla Urzędów Gmin z 1973 roku.
Z innych wskazówek praktycznych to dobrze by było rozdzielić tę dokumentacje na poszczególne zespoły archiwalne, stworzenie spisów materiałów archiwalnych podlegających przekazaniu do archiwum państwowego na formularzu Pu-A-35 i przesłanie 2 egz. spisów wraz z krótką notatką dot. funkcjonowania urzędów do właściwego archiwum państwowego. Przy takim dużym zasięgu chronologicznym akt proponowałbym rozpocząć od przygotowania jednego zespołu i tak po malutku do przodu.
Kwestie uporządkowania akt kat. A przedstawia rozporządzenie ministra kultury z 16 września 2002 roku w sprawie postępowania z dokumentacją.../Dz. U. 2002, Nr 167, poz. 1375/.
Po przesłaniu spisów do archiwum państwowego ich pracownik działu nadzoru ma obowiązek sprawdzenia stanu uporządkowania akt, co zapewne będzie miało formę kontroli problemowej archiwum zakładowego w zakresie stanu uporządkowania materiałów archiwalnych podlegających przekazaniu do archiwum państwowego. Wszelkie uchybienia w uporządkowaniu tej dokumentacji znajdą odzwierciedlenie w protokole kontroli oraz zaleceniach pokontrolnych.
Życzę powodzenia w tej ciężkiej pracy :)
Tytuł: Odp: wykaz akt
Wiadomość wysłana przez: Tomek w Marzec 04, 2008,
dot dokumentacji do 1975 r.:
http://archiwa.gov.pl/repository/decyzje/pismo_5_1981.pdf
odnośnie akt UG i GRN polecam załącznik do tekstu:
http://archiwa.gov.pl/repository/wydarzenia/Tomasz_Foltyn.pdf
Tytuł: Odp: wykaz akt
Wiadomość wysłana przez: Tomek w Marzec 06, 2008,
Opracowując dokumentację z przed 1973 r. możesz skorzystać z Rzeczowego Wykazu Akt dla Prezydiów Gromadzkich Rad Narodowych. Archiwum Państwowe które was kontroluje powinno mieć coś takiego.
Tytuł: Odp: Porządkowanie akt w archiwum - jaki wykaz?
Wiadomość wysłana przez: kecajax w Październik 11, 2013,
Poszukuje Rzeczowego Wykazu Akt dla Gromadzkich Rad Narodowych który obowiązywał w latach 60-tych dla województwa Warszawskiego. Nie znam daty ani dokładnej nazwy Zarządzenia. Z góry dziękuję.