Internetowe Forum Archiwalne

Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: Dzbo w Marzec 01, 2007,

Tytuł: Likwidacja spółki - gdzie i jak przekazać dokumentację?
Wiadomość wysłana przez: Dzbo w Marzec 01, 2007,
Spółka matka ma 3 spółki-córki w różnych miejscach Polski.Przejęła je w 1996r.gdy były firmami państwowymi.
Jedna ze spółek-córek zostaje zlikwidowana.Co z dokumentacją?Jest tam dokumentacja z czasów gdy obecna spółka-córka była firmą państwową.Nie przekazywano kat.A do AP,bo zakład nie był pod nadzorem.
Czy powinna je przejąć spółka -matka?
Niestety dokumenty nie są przygotowane do przejęcia.Trzeba zrobić spisy i opisać dokumentację.W jaki sposób?
Czy wg J.Rz.W.A. firmy państwowej sprzed 1996r.,czy wg obecnie obowiązujących przepisów w spółce-matce?
Tytuł: Kwalifikacja akt
Wiadomość wysłana przez: Bogusław Kleszczyński w Marzec 05, 2007,
Pierwsza sprawa to czy spółki-córki istotnie wytwarzały materiały archiwalne (czy w wykazie akt była kat. A). Skoro firma nie była pod nadzorem archiwum to spodziewam się, że nie wytwarzano tam kat. A. Akta wytworzone w okresie gdy jednostka była państwowa wchodzą w skład państwowego zasobu aktowego i należy zawiadamiać AP o zamiarze ich brakowania - tak czy inaczej najlepiej skontaktować się w tej sprawie z właściwym terenowo AP i przedstawić im sprawę - przy czym polecam dokładne zorientowanie sie w dokumentacji a w celu uniknięcia kłopotów w razie jakichś przemieszczeń sporządzenie spisów.

Powodzenia  :wink: