Internetowe Forum Archiwalne

Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: kobong w Listopad 23, 2006,

Tytuł: Rzeczowy wykaz akt dla jednostki podległej starostwu
Wiadomość wysłana przez: kobong w Listopad 23, 2006,
Muszę opracować RWA dla jednostki podległej starostwu powiatowemu, dokładnie domu pomocy społecznej, i tu moje pytanie: czy tworzony przeze mnie RWA ma być rozszerzeniem RWA będącego załącznikiem do instrukcji kancelaryjnej dla powiatu, czy może to być RWA nie związany w ogóle z tym aktem prawnym?
Tak się składa, że zdobyłem całkiem udany RWA dla tego typu jednostki, ale ma się on nijak do RWA powiatu.
Z kolei dzisiaj wyczytałem w jednym z regulaminów domu pomocy społecznej, że do obiegu korespondencji w tej jednostce ma bezpośrednio zastosowanie instrukcja kancelaryjna i RWA dla powiatu.
Jakie jest Wasz zdanie na ten temat?
Tytuł: RWA dla samorządu a RWA jednostek podległych samorządowi
Wiadomość wysłana przez: Maryla w Grudzień 13, 2006,
Tzn. w jakim sensie "nie związany"? Bo chyba kategorie akt typu "dowody księgowe" czy "listy płac" będą bardzo związane  :lol: ? Poważnie mówiąc, nie ma znaczenia, czy symbole klasyfikacyjne dla akt DOS "wypączkują" ładnie z  symboli RWA starostwa, raczej nawet nie mają szans, bo RWA dla Domu Pomocy będzie nieduży w porównaniu z RWA starostwa. POdejrzewam, że będą w nim góra dwie grupy akt specyficznych, zaś same symbole klasyf. - najwyżej trzycyfrowe. Takie "związanie" dwóch RWA - jednostki nadrzędnej i podległej, oczyma duszy widzę jako wyrywkowe branie symboli i haseł z tego "wyższego" RWA i wsadzanie ich na żywca do RWA jednostki podległej, brrr....021, 034, 058  :P
Tytuł: Re: RWA dla samorządu a RWA jednostek podległych samorządowi
Wiadomość wysłana przez: Leszek w Grudzień 14, 2006,
Cytat: "kobong"Muszę opracować RWA dla jednostki podległej starostwu powiatowemu, dokładnie domu pomocy społecznej, i tu moje pytanie: czy tworzony przeze mnie RWA ma być rozszerzeniem RWA będącego załącznikiem do instrukcji kancelaryjnej dla powiatu, czy może to być RWA nie związany w ogóle z tym aktem prawnym?
Tak się składa, że zdobyłem całkiem udany RWA dla tego typu jednostki, ale ma się on nijak do RWA powiatu.
Z kolei dzisiaj wyczytałem w jednym z regulaminów domu pomocy społecznej, że do obiegu korespondencji w tej jednostce ma bezpośrednio zastosowanie instrukcja kancelaryjna i RWA dla powiatu.
Jakie jest Wasz zdanie na ten temat?
Miałem te same wątpliwości. Nie wiem czy słusznie, ale doszedłem do wniosku, że należy opracować zupełnie nowy RWA. Ten dla samorządu był opracowany dla realizowania funkcji należnych jednostce nadrzędnej. I takie jest jego "spojrzenie", jeśli chodzi o tytuły teczek/rodzaje spraw w odniesieniu do jednostek podległych. Zawiera szeroki (zgodnie kompetencjami) wachlarz tematyki, a jednostkę podległą interesuje po pierwsze zarówno inne "spojrzenie" jak i rodzaje spraw ograniczone są wyłącznie do jej specyfiki (oczywiście poza hasłami typowymi).
Tytuł: RWA dla samorządu a RWA jednostek podległych samorządowi
Wiadomość wysłana przez: LucynaJ w Grudzień 18, 2006,
Nie ma żadnych przeszkód, aby stworzyć oddzielny RWA dla jednostki podległej. Sama zrobiłam IK wraz z JRWA oraz IA dla jednostki organizacyjnej miasta. Archiwum Państwowe nie miało uwag (poza kosmetycznymi  :) ) i zatwierdziło normatywy. Stworzenie nowej instrukcji wraz z wykazem daje duże możliwości doskonałego dostosowania Haseł klasyfikacyjnych do zadań jednostki.  A klasy wcale nie będą się ograniczały do III stopnia podziału.
Życzę powodzenia w opracowaniu i jakby co, to mogę coś podpowiedzieć.