Internetowe Forum Archiwalne

Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: Essana w Październik 26, 2006,

Tytuł: Brakowanie akt - komisja oceny
Wiadomość wysłana przez: Essana w Październik 26, 2006,
Witam,
czy w komisji dokonującej oceny dokumentacji niearchiwalnej jedna osoba może występować w podwójnej roli tj. kierownika komórki organizacyjnej, któremu podlega archiwum zakładowe i reprezentanta tejże komórki, ponieważ wśród dokumentacji niearchiwalnej, która ma podlegać ocenie i wybrakowaniu są akta wytworzone w tej komórce? W jaki sposób wyznaczany jest przewodniczący tej komisji- czy decyduje o tym osoba powołująca ją czy członkowie komisji wybierają między sobą? Czy po uzyskaniu zgody na brakowanie z ap. na dowodach przekazania dokumentacji niearchiwalnej na makulaturę lub protokołach jej zniszczenia potrzebne są podpisy wszystkich członków komisji, czy wtedy wystarczy już tylko podpis osoby prowadzacej archiwum zakladowe? Jak taki protokół zniszczenia wygląda?
Tytuł: Brakowanie akt- komisja
Wiadomość wysłana przez: Pawel w Listopad 06, 2006,
A jaka to jednostka???
Tytuł: Brakowanie akt- komisja
Wiadomość wysłana przez: Essana w Listopad 10, 2006,
Jeden z instytutów PANowskich.
Tytuł: Brakowanie akt- komisja
Wiadomość wysłana przez: Ola Obuchowicz-Sawicz w Listopad 16, 2006,
mnie tez ta kwestia interesuje, bo od niedawna pracuję w instytucie PAN-owskim. Niedługo czeka mnie pierwsze brakowanie :-)
Tytuł: Odp: Brakowanie akt- komisja
Wiadomość wysłana przez: Essana w Kwiecień 19, 2007,
Droga koleżanko archiwistko z instytutu PAN-owskiego :) , jeśli masz już za sobą pierwsze brakowanie i znasz odpowiedzi przynajmniej na niektóre moje pytania, proszę, podziel się swoją wiedzą  :)
Tytuł: Odp: Brakowanie akt- komisja
Wiadomość wysłana przez: Ola Obuchowicz-Sawicz w Kwiecień 19, 2007,
Za sobą to jeszcze nie mam, bo okazuje się, że to trochę trwa:( Ja musiałam napisać zarządzenie (w imieniu dyrektora) zwołujące komisję ds. oceny materiałów niearchiwalnych. Skład komisji sama ustaliłam - wybrałam kierowników komórek organizacyjnych, których akta miały ulec zniszczeniu (dwie osoby), swojego bezpośredniego przełożonego, czyli zastepcę dyrektora ds. administracyjnych (jako przewodniczącego komisji), no i siebie ;) Przejrzeli spis akt do brakowania i wszyscy podpisaliśmy protokół oceny dokumentacji. Po dwa egzemplarze spisu akt i protokołu wysłałam do APAN do Warszawy, a oni, po zaopiniowaniu, przesłali jeden komplet do AP, o czym zostałam powiadomiona. I na razie na tym etapie jestem. Jak to dalej będzie wyglądać, to się sama dopiero dowiem ;) Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Brakowanie akt- komisja
Wiadomość wysłana przez: Sindbad w Listopad 29, 2007,
Ola. Bardzo dobrze zrobiłaś.
Im więcej osó w komisji tym lepiej. Jeżeli wyniknie jakiś błąd (czasem sito archiwalne nie jest szczelne) to wina rozkłada się na wszystkich - czyli w zasadzie rozmywa się.

Podpisy komisji (wszystkich członków) muszą być na wszystkich protokołach.
Pozdrawiam.
Sindbad
Tytuł: Odp: Brakowanie akt- komisja
Wiadomość wysłana przez: generał w Listopad 29, 2007,
Witam,
W kwestii brakowania dokumentacji niearchiwalnej mają zastosowanie przepisy Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 r. (Dz.U. Nr 167, poz. 1375).
Nie ma oficjalnego formularza protokołu zniszczenia dokumentacji. Ważne by znalazły się w nim nastęujące informacje: data, skład komisji brakowania (nie muszą być to wszystkie osoby wyszczególnione w protokole oceny dokumentacji niearchiwalnej), informacja jak i kiedy zniszczono dokumentację (np. spalono w piecu c.o., czy też zniszczono na niszczarce biurowej), numer zgody na zniszczenie wydanej przez archiwum państwowe. Protokół zniszczenia należy dołączyć do dokumentacji brakowania.