Witam!
Jestem nowa i myślę, że szczęśliwie trafiłam... Otóż mam problemy z teatralnym archiwum. Kontroler (z AP), który przybył kiedyś do naszego teatru zalecił pokopertowanie całego zasobu artystycznego tematycznie (wycinkiosobno, recenzje osobno itd), co zajęło sporo czasu. Następny chwyciwszy się za głowę zalecił coś innego - teczki opisane jak w instrukcji, ale też jakby nie potrafił określić o co mu chodzi. Dodatkowym problemem jest brak pomieszczenia. Właściwie to każdy dział prowadzi swoje dokumenty. Zbiór artystyczny jest specyficznym zasobem otwartym, do którego ciągle ktoś sięga. Czy są przepisy określające jak należy porządkować takie teatralne zbiory? W Dz.U. 2002 nr 167 poz. 135 trudno doszukać się "teatru". Jest to zakład pracy, ale zdjęcia, afisze, wszystko co dotyczy teatralnego tytułu, moim zdaniem winno być w kolejnych tomach. Gdzie szukać odnośnych przepisów?
Pozdrawiam serdecznie
OLUSIA
Możesz spróbować skorzystać z:
http://www.ifar.lublin.ap.gov.plforum/viewtopic.php?t=492
wprawdzie to dopiero projekt ale na pewno zbyt dużych zmina w nim nie będzie a za punkt wyjścia do porządkowania zasobu może posłużyć.
Nie propagujmy projektu tych wskazówek wśród archiwistów zakładowych :!: :!: :!:
Jest to dokument wyjątkowo nieporządnie przygotowany, pełen nielogiczności, niejasności, sprzeczności itd... I miejmy nadzieję, że zostanie poprawiony...
A poza tym nie sądzę, żeby mógł się jakoś przydać w trakcie porządkowania archiwum zakładowego, bo przecież dotyczy materiałów ulotnych przechowywanych w archiwach państwowych.
Olusiu, a czy macie instrukcję kancelaryjną i wykaz akt? To podstawowa rzecz.
http://www.archiwum.krakow.pl/archiwum.php?l=pol&ident=4_0_0_a#gora
http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html
http://www.abc.com.pl/serwis/akty_prawne.php
odwiedź Pana Archivariusa na http://republika.pl/archivarius/
http://free4web.pl/3/1,49682,72477,Threads.html;jsessionid=2FD9848B046AC99F55108C6C1C674615 to FORUM m.in. o archiwum zakładowym
wpisz w GOOGLE zdanie "archiwum zakładowe" - jest dużo publikacji instrukcji archiwów zakładowych z gmin, uczelni, publikowane są jako HTML czyli zwykła strona interenetowa lub plik PDF (AcrobatReader)
a tak wogóle to poszukaj kursu Pierwszego Stopnia Archiwisty Zakładowego gdzieś w pobliżu (mój był za 500,- zł a w Krakowie jest za 800,- zł) następny stopień wtajemniczenia jest już powyżej 1000,- zł
trochę górnictwo, ale podepnę się pod temat
Mamy hasło dokumentacja wystawionych sztuk, realizacja - w teczce znajdujemy afisze, ulotki, recenzje, zdjęcia, scenariusz itp. Pytanie następujące: o ile ilość recenzji, zdjęć jest różna o tyle scenariusz mamy np. jeden, a ile winno być ulotek, afiszy itp.? 3?
czy ktokolwiek mógłby mi odpowiedzieć na pytanie ile egzemplarzy tego samego afiszu czy ulotki powinno znajdować się w teczce? z tego co wiem to 3 szt. ale chciałbym się upewnić
Witam,
zgodnie z Decyzją Nr 12 Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych z dnia 9 marca 2007 r. w sprawie wprowadzenia wskazówek metodycznych dotyczących zasad gromadzenia i opracowania materiałów ulotnych w archiwach państwowych (http://archiwa.gov.pl/repository/decyzje/dec_12_2007.pdf):
13.1. W zbiorach (zespołach) materiałów ulotnych przechowuje się nie więcej, niż trzy egzemplarze danego materiału ulotnego, z których egzemplarz pierwszy jest egzemplarzem zabezpieczającym (?archiwalnym?), którego nie udostępnia się użytkownikom, egzemplarze drugi i trzeci są egzemplarzami użytkowymi przeznaczonymi do udostępniania. Pozostałe egzemplarze są egzemplarzami ponadnormatywnymi.
(...)
13.2. Decyzję o sposobie postępowania z egzemplarzami ponadnormatywnymi pozostawia się komisji metodycznej archiwum. Dopuszcza się brakowanie lub przekazywanie egzemplarzy ponadnormatywnych innym zainteresowanym nimi podmiotom.
pozdrawiam
o to właśnie chodziło, dziękuję za odpowiedź