Zastanawiam się czy istnieją jakieś rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej, które pokazują jak ma wyglądać wykaz akt. Wszędzie przeszukałem i nawet Powiatowe Urzędy tego nie mają, posługują się starym wykazem z 1997r, który jest już nie aktualny :?: Wszystkie inne wykazy znajdujące się przy administracji samorządowj za bardzo nie pasują do specyfiki wytwarzanych dokumentów w Urzędach. :idea:
Szanowny Panie!
Minister Gospodarki i Pracy, zgodnie z 3 ust. 4 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 w sprawie postepowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. Nr 167, Poz. 1375) może wprowadzić wykaz akt dla nadzorowanych i podległych jednostek organizacyjnych, w porozumieniu z Naczelnym Dyrektorem Archiwów Państwowych. Z posiadanych w NDAP informacji wynika, że przepis taki nie ukazał się. Obecnie urzędy pracy wprowadzają indywidualnie rzeczowe wykazy akt w uzgodnieniu z miejscowymi archiwami państwowymi. Przy tworzeniu rzeczowego wykazu akt urzędu pracy pomocny będzie "Przykładowy wykaz akt typowych", wprowadzony powołanym rozporządzeniem Ministra Kultury dla klas dotyczących zarządzania urzędem, natomiast przy tworzeniu klas merytorycznych, za wzór, który należy uaktualnić, można wykorzystać wykaz akt dla urzędów pracy z 1997 r.
Pozdrawiam
Aleksandra Czapelska
Cytat: "Aleksandra Czapelska"Szanowny Panie!
Minister Gospodarki i Pracy, zgodnie z 3 ust. 4 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 w sprawie postepowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. Nr 167, Poz. 1375) może wprowadzić wykaz akt dla nadzorowanych i podległych jednostek organizacyjnych, w porozumieniu z Naczelnym Dyrektorem Archiwów Państwowych. Z posiadanych w NDAP informacji wynika, że przepis taki nie ukazał się. Obecnie urzędy pracy wprowadzają indywidualnie rzeczowe wykazy akt w uzgodnieniu z miejscowymi archiwami państwowymi. Przy tworzeniu rzeczowego wykazu akt urzędu pracy pomocny będzie "Przykładowy wykaz akt typowych", wprowadzony powołanym rozporządzeniem Ministra Kultury dla klas dotyczących zarządzania urzędem, natomiast przy tworzeniu klas merytorycznych, za wzór, który należy uaktualnić, można wykorzystać wykaz akt dla urzędów pracy z 1997 r.
Pozdrawiam
Aleksandra Czapelska
Powiatowy Urząd Pracy jest jednostką orgamizacyjną powiatu i obowiązuje go Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1998 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu.
(Dz.U. 1998 nr 160 poz. 1074). Brakujące hasła można wprowadzic za akceptacja Starosty i po zatwierdzeniu jego wniosku przez właściwe AP.
Cytat: "artefakt"Cytat: "Aleksandra Czapelska"Szanowny Panie!
Minister Gospodarki i Pracy, zgodnie z 3 ust. 4 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 w sprawie postepowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. Nr 167, Poz. 1375) może wprowadzić wykaz akt dla nadzorowanych i podległych jednostek organizacyjnych, w porozumieniu z Naczelnym Dyrektorem Archiwów Państwowych. Z posiadanych w NDAP informacji wynika, że przepis taki nie ukazał się. Obecnie urzędy pracy wprowadzają indywidualnie rzeczowe wykazy akt w uzgodnieniu z miejscowymi archiwami państwowymi. Przy tworzeniu rzeczowego wykazu akt urzędu pracy pomocny będzie "Przykładowy wykaz akt typowych", wprowadzony powołanym rozporządzeniem Ministra Kultury dla klas dotyczących zarządzania urzędem, natomiast przy tworzeniu klas merytorycznych, za wzór, który należy uaktualnić, można wykorzystać wykaz akt dla urzędów pracy z 1997 r.
Pozdrawiam
Aleksandra Czapelska
Powiatowy Urząd Pracy jest jednostką orgamizacyjną powiatu i obowiązuje go Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1998 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu.
(Dz.U. 1998 nr 160 poz. 1074). Brakujące hasła można wprowadzic za akceptacja Starosty i po zatwierdzeniu jego wniosku przez właściwe AP.
Moja przedmówczyni chyba coś ....
Cytat: "artefakt"Cytat: "artefakt"Cytat: "Aleksandra Czapelska"Szanowny Panie!
Minister Gospodarki i Pracy, zgodnie z 3 ust. 4 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 w sprawie postepowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz. U. Nr 167, Poz. 1375) może wprowadzić wykaz akt dla nadzorowanych i podległych jednostek organizacyjnych, w porozumieniu z Naczelnym Dyrektorem Archiwów Państwowych. Z posiadanych w NDAP informacji wynika, że przepis taki nie ukazał się. Obecnie urzędy pracy wprowadzają indywidualnie rzeczowe wykazy akt w uzgodnieniu z miejscowymi archiwami państwowymi. Przy tworzeniu rzeczowego wykazu akt urzędu pracy pomocny będzie "Przykładowy wykaz akt typowych", wprowadzony powołanym rozporządzeniem Ministra Kultury dla klas dotyczących zarządzania urzędem, natomiast przy tworzeniu klas merytorycznych, za wzór, który należy uaktualnić, można wykorzystać wykaz akt dla urzędów pracy z 1997 r.
Pozdrawiam
Aleksandra Czapelska
Powiatowy Urząd Pracy jest jednostką orgamizacyjną powiatu i obowiązuje go Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1998 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu.
(Dz.U. 1998 nr 160 poz. 1074). Brakujące hasła można wprowadzic za akceptacja Starosty i po zatwierdzeniu jego wniosku przez właściwe AP. Moja przedmówczyni chyba coś ....ale oczywiście można skorzystać prz tworzeniu haseł z wykazu akt dla urzędów pracy z 1997 r.
Podtrzymuję stanowisko Pani Czapelskiej. Wykazy akt samorządowe jednostki organizacyjne szczebla powiatowego opracowują samodzielnie dla siebie i uzgadniają z archiwami państwowymi (par. 3 ust. 6 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 16.09.2002 r.). PUP wchodzi w skład administracji zespolonej w powiecie i może go Starosta zobowiązać do stosowania instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu, ale bez wykazu akt. Identyczne rozwiązania były zastosowane dla administracji rządowej zespolonej w województwie.
Dla ułatwienia dodam, że w Krakowie opracowano wzorcowy wykaz akt dla PUP w ramach warsztatów organizowanych przez WUP w Krakowie.
Pozdrawiam
można posłużyć się przykładem z innych urzędów pracy
http://www.up.warszawa.pl/prawo/instrukcja%20kancelaryjna.doc
A co jeżeli PUP chce wprowadzić zmianę w instrukcji w dziale III i IV. W usatwie a par. 15 mówi nie tylko o rzędzie I i II że najeży w uzgodnieniu z AP a co tych pozostałych?
Chodzi o rozbudowę rzeczowego wykazu akt w rzędzie III i IV? Mozliwe, ale tylko poprzez "rozbudowanie końcowych klas trzeciego i czwartego rzędu w klasy bardziej szegółowe przy zachowaniu oznaczeń kat. archiwalnej i okresu przechowywania akt, ustalonego dla klasy rozbudowywanej" par. 14 ust 2 pkt 1 instrukcji dla powiatów.[/i]
A czy ten Urząd Pracy jest pod nadzorem archiwalnym?Przecież uzgadnianie z właściwym AP dotyczy tylko jednostek, które wytwarzają materiały archiwalne. W przypadku tych nadzorem nie objętych, archiwum państwowe wydaje tylko opinię. Bynajmniej tak bylo kiedyś....