Witam, przechodzimy na system EZD i musimy wyłączyć dokumentacje papierową. Mamy to zrobić zarządzeniami.
Jak to zrobić ?
Najlepiej to zrobić stopniowo ;) Kierownik jednostki organizacyjnej wybiera system wykonywania czynności kancelaryjnych i określa w nim wyjątki (np. klasy prowadzone elektronicznie).
Przede wszystkim wymaga to aktualizacji instrukcji kancelaryjnej, którą de facto wprowadza się zarządzeniem kierownika jednostki.
Cytat: Filip Kwiatek w Październik 23, 2025,Przede wszystkim wymaga to aktualizacji instrukcji kancelaryjnej, którą de facto wprowadza się zarządzeniem kierownika jednostki.
Nadal obowiązuje Rozporządzenie 2011 Dz.Ust.14 poz.67
Zarządzeniem wprowadza się instrukcję mówiącą o wykonywaniu czynności w EZD pełnego odwzorowania 1. i niepełnego 2., należy wskazać sposób.
Instrukcja kancelaryjna rozdz. 1, & 1, pkt. 3
Chodzi o wprowadzenie zarządzeniem tych czynności,
Instrukcja kancelaryjna Dz.U.Nr.14, poz.67 2011 jest ważna, nie potrzebuje aktualizacji, lecz w każdej jednostce wskazania, jak pracuje w EZD
poprzez zarządzenie i załącznik wskazujący-nadal zwany instrukcją
Nie każdego tu piszącego te rozporządzenie dotyczy.
I ogólnie czy te instrukcje nie potrzebują aktualizacji to powątpiewam. NDAP mocni pracuje nad zmianami dla instrukcji przykładowych, ale chyba czekają na zmiany w ustawie...też niby prace trwają, ale znając ten temat to mogą jeszcze potrwać, Żeby tylko zdążyli w tej kadencji, choć jest ciśnienie na cyfryzacje, a bez tej ustawy to ani rusz trochę.