Witam, jestem nowa w pracy i stawiam pierwsze kroki w archiwum. Mam do brakowania dzienniki i zrobiłam spis z natury. W dokumentacji do brakowania, w miejscu przeznaczonym na znak sygnatury, wpisałam "sporządzono ze spisu z natury" oraz numer spisu. Po przesłaniu dokumentu oraz wniosku archiwum państwowe zwróciło się do mnie z prośbą o poprawkę - zasugerowano, aby w tym miejscu wpisać "niestosowano". Dodam, że Jednolity Wykaz Akt funkcjonuje u nas dopiero od 2023r. Czy ktoś może mi wytłumaczyć czy zapis "niestosowano" to standardowa praktyka w takich przypadkach? Czy w uwagach na dokumencie muszę coś pisać? Będę wdzięczna za podpowiedzi.
Zależy od AP - niektóre chcą adnotacji "niestosowano", innym wystarczy "spis z natury".
Na dokumentach nie musisz niczego dopisywać.
Witam ja również od niedawna zajmuje się archiwum zakładowym i mam bardzo dużo dokumentów z lat 50-70 które prawdopodobnie również spisem z natury muszę zrobić. Czy dobrze rozumiem ze 1. tworzy się spis pod bierzacym numerem
2. Znak teczki (w uwagach znak teczki zgodny z obowiązującym JRWA
3. w miejsce sygnatury wpisac "spis z natury" bo moje AP tak to nazywa
4. Tytuł teczki przepisuje taki jaki jest na danej teczce ewentualnie sama patrzę jaka jest zawartość
5. daty skrajne.
Czyli podsumowując to tak jak wszystkie spisy tylko rozni sie tym ze w miejsce sygnatury wpisujemy "spis z natury"
I tak i nie. Szkół tu jest mniej więcej tyle co archiwów państwowych wraz z oddziałami zamiejscowymi. Porozmawiaj z Twoim nadzorem.
Ok. Dzięki za odpowiedź
Nie każde archiwum dopuszcza spis z natury. Ostatnio udało mi się coś takiego przeprowadzić, ale dotyczyło Bc i pojedynczych pozycji z B, ale też przy dokumentacji odziedziczonej.
A w jaki sposób to przeprowadziłeś
Po prostu wysłałem ;) ale wcześniej moja opiekun z AAN została zapoznana na kontroli z tą dokumentacją. To byłą taka Bc, że de facto ja powinienem to sam w niszczarkę dać, ale skoro już to było omawiane na kontroli to trzeba było jakiś spis zrobić.