Dzień dobry,
mam pytanie odnośnie zapisu tytułu teczki. Wiem, że piszemy hasło klasyfikacyjne z rzeczowego wykazu akt który obowiązuje. Czy Państwo w nawiasie zapisują dodatkowe informacje, uzupełniające zawartość teczki?
Bo u mnie według IK jest zapis ze tytuł teczki jest złożony z pełnego hasła klasyfikacyjnego wykazu akt i informacji o rodzaju dokumentacji występującej w teczce.
Np Skargi i nioski załatwiane bezpośrednio ( skarga dot. obsługi widowni z dnia 20.10.1999, skarga dot. kierownika widowni z dnia..... czy tu mam kolejno wymienić jakie skargi). Czy trzeba tak szczegółowo , czy to zależy też od A.P?
Pozdrawiam
Ja zawsze pisałam hasło z JRWA a pod nim daty skrajne. Teraz robiłam spis dokumentacji przeznaczonej do brakowania i miałam teczki o haśle "Dowody księgowe" i pracownicy czasami zapisywali w nawiasie np. faktury czy coś innego i wtedy też na spisie wpisywałam hasło i to, co w nawiasie.
Jeśli chodzi o mnie, gdybym robiła wspomnianą teczkę z dowodami księgowymi, to bym wpisała o jakie dokumenty chodzi, gdyby w teczce był tylko jeden rodzaj dokumentów - np. faktury, dowody przyjęcia środka trwałego OT. W Pani przypadku jeśli w teczce mam skargi kilkunastu osób to nie wpisywałabym nazwisk wszystkich osób jako tytuł teczki, ale może zrobiłabym listę i umieściłabym ją na początku teczki, chociaż na spisie spraw powinny być nazwiska.
Ja bym się w ogóle zastanowił czy w tym przypadku potrzebny jest podtytuł. Skoro hasło główne wskazuje na skargi, a skargi są różne bez ukierunkowania na konkretne zagadnienie. Więc nie ma sensu tego pisać. Podtytuły najlepiej stosować tam gdzie do hasła głównego mamy wiele rodzajów dokumentacji, a podany tytuł dostatecznie tego nie precyzuje. Dobrym przykładem są wspomniane dowody księgowe lub np. teczki podmiotów nadzorowanych/ kontrolowanych.
pozdrawiam
Cytat: Czarny1986 w Październik 26, 2022,
Ja bym się w ogóle zastanowił czy w tym przypadku potrzebny jest podtytuł. Skoro hasło główne wskazuje na skargi, a skargi są różne bez ukierunkowania na konkretne zagadnienie. Więc nie ma sensu tego pisać. Podtytuły najlepiej stosować tam gdzie do hasła głównego mamy wiele rodzajów dokumentacji, a podany tytuł dostatecznie tego nie precyzuje. Dobrym przykładem są wspomniane dowody księgowe lub np. teczki podmiotów nadzorowanych/ kontrolowanych.
pozdrawiam
Zgadzam się.