Dzień dobry,
w swojej jednostce mam możliwość zachowania/przejęcie do az medali, nagród, tablic pamiątkowych, statuetek (np. coś w stylu nagrody Orły Polskiego Samorządu etc.). Jeśli nie ja (archiwum) to możliwe, że wszystkie te przedmioty popadną w zapomnienie. Czy ktoś ma coś takiego w swoim archiwum? Jak ewidencjonować, postępować?
Takimi rzeczami zajmuje się biuro promocji, a nie archiwum akt wytworzonych lub odziedziczonych. Archiwista nie jest adresatem medali etc. Pozdrawiam...
Wątek ten był szeroko komentowany na IFAR http://www.ifar.pl/index.php/topic,550.75.html, może znajdziesz tam dla siebie wskazówki.
Dziękuję, za podpowiedzi. Rzecz w tym, że biuro promocji tego nie chce - pozostaje więc wybór albo archiwum, albo te medale etc. zostaną zapomniane i z czasem wyrzucone.
Mam podobną do PatMaj intuicję - zachować to. Nawet jeżeli nie jest to wprost dokumentacja, to jednak istotna informacja na pewno. Zresztą u siebie też to robiłem.
oj oczywiście, że zachować!!!
Cytat: Filip Kwiatek w Lipiec 16, 2021,
Mam podobną do PatMaj intuicję - zachować to. Nawet jeżeli nie jest to wprost dokumentacja, to jednak istotna informacja na pewno. Zresztą u siebie też to robiłem.
Jeśli coś takiego robiłeś, podpowiesz jak zrobić to formalnie? Też jakiś spis, oddzielny regał w archiwum? Konsultowałeś to z AP? :)
W moim przypadku było nieco inaczej, bo nie mieliśmy jeszcze zatwierdzonych normatywów, więc AP nie pytałem. W moim przypadku nie były to muzealia, a materiały promocyjne, gadżety. Zrobiłem spis i wydzieliłem osobne miejsce w magazynie.