Dzień dobry,
Mam urząd podlegający pod rozporządzenie z 2011 r., system tradycyjny wspomagany systemem informatycznym.
Jasne jest, że w kancelarii rejestruje się pisma wpływające pocztą lub przynoszone bezpośrednio do kancelarii przez interesantów.
Co jednak z pismami przynoszonymi do i załatwianymi bezpośrednio w komórkach merytorycznych? Człowiek składa wniosek, pracownik zakłada sprawę i "od ręki" wydaje odpowiedź. Czy takie "załatwione" wnioski powinny później trafić do kancelarii, żeby zostały zarejestrowane w rejestrze wpływów?
Wszystkie przesyłki wpływające muszą zostać zarejestrowane w punkcie kancelaryjnym (wyjątek stanowią wiadomości email o znaczeniu roboczym przesyłane na skrzynki służbowe pracowników).
Jeśli kancelaria jest jedynym punktem kancelaryjnym w jednostce, to tak - takie wnioski muszą zostać zarejestrowane w rejestrze przesyłek wpływających w kancelarii.
Przy czym instrukcja dopuszcza sytuację gdy zadania punktu kancelaryjnego wykonywane są przez uprawnionych do tego pracowników komórek merytorycznych.
Jeśli tacy u was są to oni mogą dokonywać rejestracji przesyłki w RPW.
W 100% potwierdzam zdanie Rovana. Pozdrawiam.