Proszę o podpowiedź jak powinna być przekazywana do archiwum zakładowego dokumentacja OT i LT/LN. Komisja z działu administracji dokonuje likwidacji środka trwałego. Całość dokumentacji przechowywana jest w dziale administracji, kopię LT przekazywana jest do księgowości i podpięta pod polecenie księgowania. Jak długo powinny być przechowywane takie dokumenty w archiwum, tak naprawdę przekazywane z działu administracji i księgowości.
Moim zdaniem taką dokumentację przychowuje się przez 5 lat
Standardowo jest to kat. B10 - por. przykładowy JRWA dla klas 0-3 na stronie NDAP - klasa 233 "Eksploatacja i likwidacja środków trwałych i przedmiotów nietrwałych"
https://www.archiwa.gov.pl/files/Przykadowa_klasyfikacja_i_kwalifikacja_dokumentacji_dla_zagadnie_ujtych_w_klasach_od_0_do_3_stan_na_dzie_28_07_2020_r.doc (https://www.archiwa.gov.pl/files/Przykadowa_klasyfikacja_i_kwalifikacja_dokumentacji_dla_zagadnie_ujtych_w_klasach_od_0_do_3_stan_na_dzie_28_07_2020_r.doc)
Podepnę się pod wątek... jak w waszych jednostkach postępuje się ze dokumentacją środków trwałych, które są w użyciu. Czy taka dokumentacja powinna być zarchiwizowana? Czy powinna się znajdować u aktotwórcy dopóki środek nie zostanie zlikwidowany?
Wg. mnie powinna leżeć w dziale, do czasu likwidacji środka trwałego