Otrzymałem od przełożonego polecenie: W związku z końcem roku mam sprawdzić czy nie uciekną nam terminy odnośnie powiadomienia AP o zaistniałych sprawach, zdarzeniach związanych z funkcjonowaniem naszego archiwum zakładowego. Archiwum prowadzę od września br, przyjąłem 2 razy akta kat. A i chyba 2 razy B.
1. Powinienem powiadomić AP o przyjęciu akt kat. A i dołączyć spis zdawcze odbiorczy z każdego tego przyjęcia. Jaka jest podstawa prawna tego działania?
Ponadto uważam że powinienem ustalić cz y w latach poprzednich powiadamiano AP o przyjmowaniu kat. A przewiduję duże kłopoty w tym temacie - może lepiej odpuścić co ktoś nie dopełnił...
2. Co jeszcze mogę zrobić w ramach polecenia, lub obowiązujących przepisów w odniesieniu do końca roku w stosunku do AP?
Wolę nie dzwonić do AP bo się im przypomnę...
Jutro z rana zapewne będę musiał przedstawić pozycje i przystąpić do realizacji... Proszę o wytyczne...
Do wiadomości AP przesyła się sprawozdanie z działalności archiwum. W sprawozdaniu podaję się m.in. stan zasobu, informację o ilości dokumentacji przejętej z komórek organizacyjnych.
Dziękuje za odpowiedź. Poniżej cytat z Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r oraz pytanie kończące temat:
Sprawozdawczość archiwum zakładowego
§ 46. 1. Archiwista sporządza sprawozdanie roczne z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowym w terminie do dnia 31 marca roku następnego po roku sprawozdawczym.
Czy ten termin nadal jest tak określony. Z tego wynika, że na chwilę obecną mam czas do marca 2020 ;).
Domyślam sie że powinny byc wcześniejsze sprawozdania nie trafiłem na coś podobnego...
Tak czas jest do 30 marca, co nie znaczy, że trzeba czekać aż tyle :) Nie ma ani jednego sprawozdania rocznego do AP?? A od kiedy macie nadzór?