Zdarzało mi się archiwizować dokumentacje (w tym dzienniki) kilku szkół na zlecenie
Każdy dziennik lekcyjny traktuję jako odrębną jednostkę archiwalną i inwentarzową. Zdarza mi się robić wyjątek od tej zasady w przypadku dzienników zajęć dodatkowych, które z uwagi na niewielka objętość z reguły grupuję tematycznie wg rodzaju zajęć, tworząc w ten sposób jednostki archiwalne (teczki) na które składa się kilka dzienników.
Cytat
Czy przyjmujecie je w grupach powiązane w paczki np. według typów szkół (podstawówka, gimnazjum, zawodowa)
Generalnie dokumentacja każdej szkoły stanowi odrębny zespół archiwalny, chyba ze mówimy o zespole szkół. Jednak nawet wówczas należy odrębnie grupować dokumentacje każdej ze szkół funkcjonujących w ramach zespołu.
Jeśli chodzi o układ dzienników lekcyjnych danej szkoły, to podstawowym kryterium będzie podział wg roku szkolnego.
W ramach jednego roku szkolnego preferuję układ wg klas (np. IA, I B, IC, IIA, IIB, IIC itd).
Następnie układam dzienniki zajęć dodatkowych, przy czym z uwagi na ich z reguły niewielka objętość często grupuję je wg typu zajęć (np. koła naukowe, zajęcia sportowe, zajęcia wyrównawcze, zajęcia dodatkowe z języków obcych). Z takiej grupy jednorodnych dzienników formuję jedna jednostkę archiwalną.
Z uwagi na klasyfikacje rzeczową następnie przychodzi kolej na dzienniki pedagoga szkolnego i psychologa oraz dziennik biblioteki.
Dziękuję za pomoc. Tak też myślałem, żeby znaleźć jakąś metodę systematyzacji :) Z pewnością skorzystam z podpowiedzi!