Witam!
Przekazując akta osobowe, która część powinna być na górze teczki, A czy C? Z czego to wynika? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Internet daje odpowiedź na twoje zapytanie. Wystarczy dobrze poszukać:
CytatPracodawca ma obowiązek założenia i prowadzenia dla każdego pracownika akt osobowych. Akta te składają się z 3 części: A, B i C. Dokumenty znajdujące się w poszczególnych częściach akt osobowych powinny być ułożone w porządku chronologicznym oraz ponumerowane; oraz każda część powinna zawierać pełny wykaz znajdujących się w nich dokumentów[....]
Zdaje się, że Milanówek coś pisał na swojej stronie na ten temat.
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika.
:)
W porządkowaniu akt osobowych mogą pomóc te wskazówki: http://adacta.archiwa.net/file/10sapleg/B52/07d_osob.pdf .
A, B, C,. wewnątrz częsci chronologicznie. Teczka osobowa ma przedstawiac historie zatrudnienia.
Pozdrawiam
Na górze oczywiście A!! W końcu zaczyna się pracę od podania i CV, a nie świadectwa zakończenia pracy ;)
Wyżej nikt nie wspomniał o tym zarządzeniu, może ono coś rozjaśni :https://www.archiwa.gov.pl/images/docs/akty_normatywne/Zarzadzenie_Nr_16.pdf
Uprzedzając ewentualne odpowiedzi, oczywiście zarządzenie to dotyczy bardziej momentu przekazywania akt osobowych do archiwów państwowych, niemniej warto się z nim zapoznać :o