witam
uczelnia jako jednostka sektora finansów publicznych ustawowo musi posiadać i prowadzić na bieżąco rejestr ryzyka. Do jakiej kategorii zakwalifikować taki dokument. Z analizy JRWA rożnych instytucji widać rozbieżności w tej kwestii. W przepisach też nie udało mi się znaleźć podstawy prawnej.
Nie wiem, czy idę dobrym krokiem. Rozumiem, że chodzi o BHP.
Artykuł poniżej nie ma daty, ale jest takie sformułowanie:
"Rejestry oraz karty przechowywane są przez okres 40 lat, licząc od daty ostatniego wpisu."
http://www.ciop.pl/26030.html (http://www.ciop.pl/26030.html)
Pozdrawiam
co do bhp to B40 zgadza się ale tu chodzi o kwestie różnych zagrożeń (finansowe, organizacyjne itp.) tzw. polityka zarządzania ryzykiem.
Polityka zarządzania ryzykiem (http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/dokonania_zamierzenia/kontrola_zarzadcz/polityka_z_r/px_polityka_z_r.pdf)
Nie doczytałem się, ale na pewno nie mniej niż B40, bo wchodzą w to rejestry BHP.
W wykazach z rozporządzenia z 18.01.2011 szacowanie ryzyka jest zawsze kategorią A, tak samo jest tutaj (o ile podmiot w ogóle wytwarza materiały archiwalne): http://www.archiwa.gov.pl/images/stories/Zarzadzaniedokumentacia/zz2011_12_15_klasy%200_3_NDAP_na%20spotkaniu_ok_III%20wersja.pdf
i szczerze mówiąc nie widzę uzasadnienia dla innej kategorii niż A.
U mnie jednak inaczej, szacowanie ryzyka mieści się w kontroli zarządczej.
80 Kontrola zarządcza
800 Przepisy dotyczące kontroli zarządczej ? własne i zewnętrzne A Bc
801 Zarządzanie ryzykiem B10 Bc
Uwagi: Dokumenty w zakresie zarządzania ryzykiem (rejestr ryzyk, analiza ryzyka, sprawozdania, analizy, oceny, itp.)
Sprawdzę jeszcze czy rejestr ryzyk jest załączany do oświadczenia o stanie kontroli zarządczej, które ma już kat. A.
pozdrawiam