Internetowe Forum Archiwalne

Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: szycha w Styczeń 09, 2012,

Tytuł: Prowadzenie teczek - pozwolenia na budowę w osobnych teczkach czy nie?
Wiadomość wysłana przez: szycha w Styczeń 09, 2012,
Witam
Interesuje mnie jedna rzecz, otóż wydział budowlany z mojego urzędu zakłada odrębne teczki dla każdego wydanego przez siebie pozwolenia na budowę. Są to bardzo cienkie teczki, bo zawierają 2-3 dokumenty. Tych pozwoleń jest bardzo dużo, więc i cieniutkich teczek jest bardzo dużo i zajmują dużo miejsca w archiwum.
I tu moje pytanie. Czy można te pozwolenia z jednego roku umieścić w jednej teczce i na spisie spraw umieści wszystkich występujących o te pozwolenia? Czy są jakieś przepisy odnośnie postępowania z dokumentacją techniczną/budowlaną?  
Tytuł: Odp: Pozwolenia na budowę-jak porządkować
Wiadomość wysłana przez: MarcinP w Styczeń 09, 2012,
W przypadku akt pozwoleń na budowę kazdy obiekt tudzież pozwolenie na budowę powinno być w osobnej teczce. To, że teczki są "chude" w niczym nie przeszkadza. Opis teczki należy uzupełnić o znak sprawy, jaką teczka zawiera. Na spisach zdawczo-odbiorczych każda sprawa dot. wydania pozwolenia musi być osobno wyszczególniona. Jeśli w spisie zdawczo-odbiorczym pod jedną pozycją umieścimy 100 pozwoleń na budowę, to później akt konkretnego obiektu nigdy nie odnajdziemy posługując się tym spisem.
Reasumując: jedna teczka - jedna sprawa - jedna pozycja na spisie zdawczo-odbiorczym.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Pozwolenia na budowę-jak porządkować
Wiadomość wysłana przez: EwelinaP w Styczeń 10, 2012,
Jedno pozwolenie to 2-3 kartki? Dziwne... A gdzie projekt i w ogóle? U mnie 1 pozwolenie ma czasem kilka tomów i wiem, że nie tylko w starostwach tak jest, bo kiedyś pracowałam w urzędzie miasta i było podobnie. Osobno były np. zawiadomienia o zakończeniu budowy, czy zgłoszenia rozpoczęcia budowy i to faktycznie są niewielkie ilości. Ale same pozwolenia na budowę to jak najbardziej, jak pisze MarcinP, stanowią osobne pozycje na spisie zd-odb.
Tytuł: Odp: Pozwolenia na budowę-jak porządkować
Wiadomość wysłana przez: monika85 w Styczeń 10, 2012,
Czy obowiązek zakładania osobnych teczek dla każdego pozwolenia na budowę wynika z konkretnych przepisów prawa. Czy są szczegółowe przepisy dotyczące porządkowania i archiwizowania dokumentacji budowlanej. Jeżeli tak to jakie???
Tytuł: Odp: Pozwolenia na budowę-jak porządkować
Wiadomość wysłana przez: szycha w Styczeń 11, 2012,
Cytat: EwelinaP w Styczeń 10, 2012,
Jedno pozwolenie to 2-3 kartki? Dziwne...
To taka przenośnia ;) ale te teczki są naprawdę cienkie. W sumie to nie tylko przenośnia bo mam w archiwum pozwolenia na budowę garaży gdzie są tylko 2 pisma- wniosek i pozwolenie:)
Czemu należy każdą sprawę odnośnie pozwolenia na budowę umieszczać w osobnej teczce. Przecież gdyby umieścić parę spraw w jednej teczce dołączyć do tego spis spraw to też byłoby przejrzyście, przynajmniej wg. mnie. Powiedziałbym tylko urzędnikowi aby skserował sobie spis spraw i odłożył wraz z danym spisem zdaw-odb.:)

Dołączam się do pytania moniki85. Czy są jakieś przepisy odnośnie tej dokumentacji?

Tytuł: Odp: Pozwolenia na budowę-jak porządkować
Wiadomość wysłana przez: MarcinP w Styczeń 11, 2012,
Przecież wynika to z samego wykazu akt! Okres przechowywania dokumentacji dla każdego obiektu liczy się od momentu jego rozbiórki. Obecnie jest to kat. BE 10. Co oznacza, że po dokonaniu rozbiórki obiektu i upływie 10 lat ma miejsce ekspertyza, po której teczka takiego budynku zostać może wybrakowana. "Cienkość" teczki nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli włożymy akta dotyczące 3 obiektów, pierwszy obiekt zostanie rozebrany po 15 latach, drugi po 50, a ostatni po 200 latach, to będzie trzeba przechowywać akta wszystkich trzech obiektów przez te 200 lat. Brakować przecież nie można akt poszczególnych spraw w teczkach. Brakuje się całe teczki. A w dodatku każda teczka dotycząca jednego obiektu (pozwolenia na budowę, pozwolenia na zmianę sposobu użytkowania itp.) musi być ujmowana jako osobna pozycja na spisie, gdyż tylko taki zapis spisów zdawczo-odbiorczych zapewnia ich przejrzystość i umożliwia szybkie odszukanie teczki konkretnego obiektu. :-[
Tytuł: Odp: Pozwolenia na budowę-jak porządkować
Wiadomość wysłana przez: EwelinaP w Styczeń 12, 2012,
Marcinie! Otóż to! Czasami najtrudniej jest o najprostrze odpowiedzi  :D Ja od początku przyjęłam za pewnik to, że pozwolenia trzyma się osobno każde i nawet się nie zastanawiałam nad powodem. Po prostu, to dla mnie takie archiwalne 2+2. Każdy na pewno ma takie przypadki.
Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Pozwolenia na budowę-jak porządkować
Wiadomość wysłana przez: szycha w Styczeń 12, 2012,
Najciemniej pod latarnią ;D dziękuje MarcinieP za uświadomienie:)

pozdrawiam
Tytuł: Odp: Pozwolenia na budowę-jak porządkować
Wiadomość wysłana przez: stany w Styczeń 13, 2012,
Nie ma przeszkód aby do jednej teczki wiązanej włożyć kilka spraw - pozwoleń , jeżeli jest to fizycznie możliwe , sprawy nie są ,,grube'' , to wykorzystujemy miejsce i wkładamy kilka spraw-pozwoleń , nie pogryzą się, przecież tak robimy w innych różnych teczkach.W teczce można oddzielić kartką z opisem sprawy-pozwolenia , aby szybciej odnalezć, a na zewnątrz teczki piszemy np. sprawy od 1-5 . W spisie spraw każde pozwolenie to oddzielna sprawa. Tak ogólnie pozwolenia to,, grube'' ,a nawet bardzo grube sprawy. W spisie z-o wpisujemy ilość teczek , a nie ilość spraw jak pisze MarcinP ,,Reasumując: jedna teczka - jedna sprawa - jedna pozycja na spisie zdawczo-odbiorczym" ,  więc może być tak ,że  gdy tylko  jedna sprawa jest w jednej teczce to wtedy jest : jedna teczka - jedna sprawa ,  ale gdy jest jedna teczka a w niej kilka, czy kilkadziesiąt spraw, to wtedy mielibyśmy każdą sprawę wydzielić do oddzielnej teczki i wpisywać  każdą sprawę w oddzielnej pozycji w spisie z-o . W takim razie po co w spisie z-o jest rubryka- ilość teczek ? , wniosek nasuwa się taki,że można pisać w spisie z-o więcej niż jedną teczkę  w jednej pozycji  /dot. kat B/.

W spisach z-o kat. A , każdą teczkę wpisujemy oddzielnie. 
Tytuł: Odp: Pozwolenia na budowę-jak porządkować
Wiadomość wysłana przez: EwelinaP w Styczeń 16, 2012,
 "W takim razie po co w spisie z-o jest rubryka- ilość teczek ? "
Ano po to, że czasami jedna teczka, w sensie zbiór spraw o tym samym numerze z rwa utworzonych w danym roku, jest bardzo obszerna i nie zmieściłaby się w jednej teczce fizycznie, więc rozdziela się ją na tomy. I po to właśnie jest rubryka o nazwie "ilość teczek/tomów". Poza tym MarcinP wyjasnił, że w przypadku pozwoleń na budowę chodzi o okres przechowywania. To tak samo, jakby w jednej teczce znalazło się kilka spraw dotyczących np. rejestracji pojazdu. Trzeba by potem czekać, aż wszystkie pojazdy, których akta są w teczce, zostały wyrejestrowane (skasowane), by taką teczkę przekazać do zniszczenia.
Tytuł: Odp: Pozwolenia na budowę-jak porządkować
Wiadomość wysłana przez: stany w Styczeń 16, 2012,
To znaczy , że w rubryce ,,ilość teczek'' nie możemy wpisać np. 5 , gdy  jest 5 tomów o tym samym symbolu , a w każdym tomie jest np. po 50 spraw ? - dotyczy to tylko teczki z jedną sprawą o tym samym symbolu podzieloną na tomy z powodu obszerności spraw ?   
Jeżeli chodzi o  dokumentację rejestracji pojazdów , to w AZ nie powinny znajdować się teczki pojazdów nie złomowanych, bo są to sprawy niezakończone i powinny być w  kom. organizacyjnej  Komunikacji   do chwili  załatwienia sprawy , czyli do czasu złomowania pojazdu i właściwie -wszystkie sprawy w teczkach znajdujących się w AZ powinny być ostatecznie załatwione,czyli  akta pojazdów skasowanych i  wtedy nie czekamy na akta pojazdów które są jeszcze w użytkowaniu, aż  sprawy się załatwią ,czyli pojazdy zostaną złomowane.Jeżeli dokumentacja jest prawidłowo przekazana do AZ to nie ma problemu ,który przedstawiasz.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Pozwolenia na budowę-jak porządkować
Wiadomość wysłana przez: MarcinP w Styczeń 16, 2012,
Liczba teczek oznacza liczbę teczek. Jeśli w jednym roku dla symbolu 1234 komórka wytworzyła dokumentację, która mieści się w 4 tomach (teczkach), to wtedy wpisujemy w rubryce "liczba teczek" cyfrę "4". Jeśli akta dotyczące jednego obiektu i jednej sprawy (np. pozwolenia na budowę) łącznie z projektami budowlanymi tego obiektu mieszczą się w 5 teczkach, to wtedy wpisujemy cyfrę "5" w rubryce liczba teczek. Nie można traktować akt budowlanych jak reszty dokumentacji i wrzucać wszystko "do jednego wora". Bo jeśli tak będziemy robić, to proszę mi powiedzieć, w jaki sposób będzie Pan przeprowadzać brakowanie dokumentacji, gdzie w jednej teczce są: pozwolenia na budowę, pozwolenia na zmianę sposobu użytkowania różnych obiektów o różnej wartości architektonicznej? Będzie Pan wyjmował poszczególne sprawy i brakował, czy cała teczka będzie czekać, aż ostatni obiekt zostanie poddany rozbiórce?
Idąc tym tokiem myślenia można by również akta osobowe pakować w zbiorcze teczki - w końcu to przecież też jeden symbol z wykazu akt... (na szczęście przepisy wyraźnie artykułują, że nie wolno tego robić).
Do archiwum zakładowego przekazuje się akta pojazdów wyrejestrowanych. Akta każdego pojazdu muszą być w osobnej teczce/kopercie. I numery rejestracyjne wszystkich pojazdów wyrejestrowanych muszą być ujęte na spisie zdawczo-odbiorczym (no, chyba że mamy skorowidz jakiś, bądź innego rodzaju pomoc archiwalną, gdzie numery rejestracyjne pojazdów będą wyszczególnione). Jeśli nie dysponujemy skorowidzem, to znowu każdy pojazd spisać trzeba osobno na spisie zdawczo-odbiorczym.
Tytuł: Odp: Pozwolenia na budowę-jak porządkować
Wiadomość wysłana przez: stany w Styczeń 17, 2012,
Cytat: monika85 w Styczeń 10, 2012,
Czy obowiązek zakładania osobnych teczek dla każdego pozwolenia na budowę wynika z konkretnych przepisów prawa. Czy są szczegółowe przepisy dotyczące porządkowania i archiwizowania dokumentacji budowlanej. Jeżeli tak to jakie???
Tytuł: Odp: Pozwolenia na budowę-jak porządkować
Wiadomość wysłana przez: EwelinaP w Styczeń 17, 2012,
Cytat: stany w Styczeń 16, 2012,
Jeżeli chodzi o  dokumentację rejestracji pojazdów , to w AZ nie powinny znajdować się teczki pojazdów nie złomowanych, bo są to sprawy niezakończone i powinny być w  kom. organizacyjnej  Komunikacji   do chwili  załatwienia sprawy , czyli do czasu złomowania pojazdu i właściwie -wszystkie sprawy w teczkach znajdujących się w AZ powinny być ostatecznie załatwione,czyli  akta pojazdów skasowanych i  wtedy nie czekamy na akta pojazdów które są jeszcze w użytkowaniu, aż  sprawy się załatwią ,czyli pojazdy zostaną złomowane.Jeżeli dokumentacja jest prawidłowo przekazana do AZ to nie ma problemu ,który przedstawiasz.

Oczywiście masz rację, że przekazuje się akta wyrejestrowanych pojazdów. Głupi przykład podałam. Co nie zmienia faktu, że projekty budowlane u nas i wszędzie, gdzie do tej pory miałam z takowymi do czynienia, są trzymane w osobnych teczkach, czyli jedna sprawa, to jedna pozycja na spisie zd.-odb.
Co do podstaw prawnych, to w ustawie prawo budowlane nie ma informacji o tym, jak przechowywać dokumentację budowlną, w sensie czy razem, czy osobno. Pytałam też pracowników naszego wydziału architektury i oni mówią, że nie ma przepsiów, które by to regulowały.
Co do ilości tomów/teczek tośmy się nie zrozumieli :)

Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Pozwolenia na budowę-jak porządkować
Wiadomość wysłana przez: MarcinP w Styczeń 17, 2012,
Cytat: MarcinP w Styczeń 11, 2012,
Przecież wynika to z samego wykazu akt! Okres przechowywania dokumentacji dla każdego obiektu liczy się od momentu jego rozbiórki. Obecnie jest to kat. BE 10.
Cytuję wykaz akt: "Okres przechowywania liczy się od daty zburzenia obiektu."
Z tego wynika, że okres przechowywania dla każdego z obiektów będzie różny.
Z tego z kolei wynika, że dokumentacja każdego z obiektów będzie brakowana w różnym czasie.
Ponawiam zatem moje pytanie: w jaki sposób zamierza Pan brakować teczki, w których będą akta różnych obiektów?
Tytuł: Odp: Pozwolenia na budowę-jak porządkować
Wiadomość wysłana przez: stany w Styczeń 18, 2012,
Póki co to nie przymierzam się do brakowania pozwoleń ,może to nastąpić za 50, 100 czy 200 lat, bo najstarsze pozwolenia to dopiero 21 latki. Jeżeli  w AZ znajdują  się już  pozwolenia po kilka ,czy kilkanaście w jednej teczce to ten problem znajdzie rozwiązanie , na pewno nie będzie tak ,że nie zniszczymy akt ,  bo nie wpisano w oddzielnych pozycjach spraw - / teczek/ w spisie z-o.     
W ub. roku w naszym urzędzie wydano 1100 pozwoleń - czyli spis  z-o miałby  liczyć 1100 pozycji.
CytatJeśli w spisie zdawczo-odbiorczym pod jedną pozycją umieścimy 100 pozwoleń na budowę, to później akt konkretnego obiektu nigdy nie odnajdziemy posługując się tym spisem.
Niby dlaczego nie odnajdziemy i na czym miałby polegać problem z odnalezieniem akt, ja mam 500 i nie mam najmniejszego kłopotu.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Pozwolenia na budowę-jak porządkować
Wiadomość wysłana przez: EwelinaP w Styczeń 19, 2012,
Cytat: stany w Styczeń 18, 2012,
W ub. roku w naszym urzędzie wydano 1100 pozwoleń - czyli spis  z-o miałby  liczyć 1100 pozycji.

U mnie właśnie spisy zd.-odb. mają po 1000 i więcej pozycji.
Tytuł: Odp: Prowadzenie teczek - pozwolenia na budowę w osobnych teczkach czy nie?
Wiadomość wysłana przez: EwelinaSPK w Luty 22, 2012,
Witam, w urzędzie którym pracuje przyjęło się , że pozwolenia na budowę ujęte w spisach zdawczo-odbiorczych to - ilość segregatorów (a w nim kilka spraw(pozwoleń na budowę)). Dokumentacja poszczególnych pozwoleń identyfikowana jest na podstawie spisów spraw. Przyznam, że rozwiązanie; jedno pozwolenie równa się jedna teczka spraw wykazana na spisie zdawczo-odbiorczym  jest dla mnie rozwiązaniem idealnym,tylko jak tu przekonać pracowników wydziału :( dla których zliczenie 100 segregatorów jest nie lada wyzwaniem :) ale z drugiej strony powielanie tego co mamy w spisie spraw...
Od 2009 mamy elektroniczną rejestrację korespondencji wpływającej,tworzymy również sprawy, od tego czasu wydział zajmujący się pozwoleniami zaprzestał prowadzić spisy spraw na druku spisu spraw. czy wydruki z elektronicznej rejestracji mogą je zastąpić? czy uzupełnić brakujące spisy?
Tytuł: Odp: Prowadzenie teczek - pozwolenia na budowę w osobnych teczkach czy nie?
Wiadomość wysłana przez: EwelinaP w Luty 23, 2012,
Wydruk z programu może zastąpić spis spraw, jak najbardziej. Ważne tylko, żeby zawierał odpowiednie informacje. Z resztą powinna być taka opcja w programie do obiegu korespond. - drukuj spis spraw.
Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Prowadzenie teczek - pozwolenia na budowę w osobnych teczkach czy nie?
Wiadomość wysłana przez: szycha w Luty 23, 2012,
Wracam do tematu bo dalej nie mam pomysłu na te pozwolenia na budowę. Gdy już byłem pewny, że każde pozwolenie może być oddzielnie, to archiwum państwowe ochłodziło mój zapał. Otóż dostałem odpowiedź, że nie powinno być tak, że jedno pozwolenie to jedna teczka, czyli w sumie jedna sprawa = jedna teczka. Zaproponowano rozwiązanie aby z teczki pozwolenia na budowę robić podteczki na poszczególne budynki i do tej podteczki dokładać w przyszłości dokładać pozwolenia na rozbudowę czy dobudowę tego budynku. Wychodziło by na to, że teczka ta będzie wieeeeeloletnia, może nawet 100 letnia. To raczej nie zda egzaminu:/  baaa zabraknie miejsca w wydziale. Jeśli w jednym roku, dajmy na to, wpłynie 300 pozwoleń na budowę, w następnych roku też 300 to i tak już mamy 600 podteczek.
Dalej szukam złotego środka, ehh jakby można z teczki wydzielać i brakować poszczególne sprawy to by było najlepiej:) wsadził był wszystkie pozwolenia w jedną teczkę i za jakieś 30 ktoś by przejrzał te pozwolenia w teczce i wybrakował budynki które na tą chwilę by już nie stały:P
Tytuł: Odp: Prowadzenie teczek - pozwolenia na budowę w osobnych teczkach czy nie?
Wiadomość wysłana przez: EwelinaP w Luty 24, 2012,
Ah te archiwa państwowe i ich "regionalizmy"... Zupełnie nie rozumiem, skąd pomysł na takie podteczki. Przecież mieliśmy je ograniczyć i w ogóle nie nazywać już podteczkami, tylko grupami spraw wydzielonych... Ja w dalszym ciągu przyjmuję każde pozwolenie w osobnej teczce i nie zamierzam tego zmieniać.
Tytuł: Odp: Prowadzenie teczek - pozwolenia na budowę w osobnych teczkach czy nie?
Wiadomość wysłana przez: MarcinP w Luty 24, 2012,
Rozwiązanie typowe z punktu widzenia archiwów państwowych, które zwykle właśnie zalecają tzw. układ obiektami, czyli aby w jednej wiązce były teczki dotyczące jednego obiektu. Jest to na pewno jakiś pomysł, ale z mojego punktu widzenia bezsensowny. Rocznie przyjmuję ok. 1000 teczek dot. pozwoleń na budowę etc. Każda sprawa jest osobno. W spisie zdawczo-odbiorczym dodałem rubrykę "UWAGI" gdzie wpisuję znak sprawy, jeśli była przeniesiona oraz imię i nazwisko inwestora, a także znaki spraw powiązanych. Komórka przekazuje mi również spis w formie elektronicznej. Jeśli chcę odszukać jakichś akt, to szukam w pliku po inwestorze lub znaku sprawy.
Tytuł: Odp: Prowadzenie teczek - pozwolenia na budowę w osobnych teczkach czy nie?
Wiadomość wysłana przez: szycha w Luty 24, 2012,
A mam jeszcze takie trochę inne pytanie. Czy pozwolenia na budowę (BE-10) trzymacie z kat. A czy z kat. B? Ja oddziedziczyłem magazyn archiwalnych kat. A właśnie z pozwoleniamia na budowę, a że zamierzam robić przemeblowanie to może i pozwolenia znalazłyby zaszczytne miejsce w magazynie z kat. B:)
Tytuł: Odp: Prowadzenie teczek - pozwolenia na budowę w osobnych teczkach czy nie?
Wiadomość wysłana przez: MarcinP w Luty 24, 2012,
Pozwolenia na budowę to kat. B, więc trzymam je na regałach kompaktowych w części magazynu przeznaczonej dla dokumentacji niearchiwalnej.
Tytuł: Odp: Prowadzenie teczek - pozwolenia na budowę w osobnych teczkach czy nie?
Wiadomość wysłana przez: EwelinaSPK w Marzec 01, 2012,
w naszym archiwum pozwolenie na budowę są przechowywane w jednym magazynie ze względu na warunki lokalowe jakimi dysponujemy :-[. Dla materiałów archiwalnych są wyodrębnione osobno oznaczone regały.
Tytuł: Odp: Prowadzenie teczek - pozwolenia na budowę w osobnych teczkach czy nie?
Wiadomość wysłana przez: paco1987 w Październik 13, 2017,
A co robić z projektami wykonawczymi/budowlanymi/wykonawczymi dot. budowy lub modernizacji oświetlenia drogowego? Też BE10?
Tytuł: Odp: Prowadzenie teczek - pozwolenia na budowę w osobnych teczkach czy nie?
Wiadomość wysłana przez: MarcinP w Październik 16, 2017,
To część dokumentacji dot. wydanego pozwolenia na budowę?
Tytuł: Odp: Prowadzenie teczek - pozwolenia na budowę w osobnych teczkach czy nie?
Wiadomość wysłana przez: paco1987 w Październik 18, 2017,
Cytat: MarcinP w Październik 16, 2017,
To część dokumentacji dot. wydanego pozwolenia na budowę?
Bez względu czy jest to projekt budowlany będący załącznikiem do zgłoszenia, czy projekt powykonawczy tak samo sklasyfikować?
Mam też projekt budowlany, który nigdy nie został wykorzystany, nigdy nie został załącznikiem do pozwolenia. Jak go sklasyfikować?
Sorry za oczywiste pytania, robię to pierwszy raz, brak mi doświadczenia.
Tytuł: Odp: Prowadzenie teczek - pozwolenia na budowę w osobnych teczkach czy nie?
Wiadomość wysłana przez: lukas_drill w Październik 25, 2017,
witam,
dorzucę swoje 3 grosze do dyskusji, bo całkiem niedawno opracowywałem dokumentacje pozwoleń na budowę w PINB, przekazaną po wszystkim do Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie.
Otóż wg ich wytycznych, (i chyba wg logiki...) jedno pozwolenie to jedna teczka/pudło (pozwolenie, całość dokumentacji, projekty...). W spisie tejże dokumentacji (dosyć "rozległym") było miejsce na ilość tomów/segregatorów/projektów.
W takim spisie nie ma problemu potem odnaleźć cokolwiek, bowiem stworzony nawet w wordzie a nie excelu pozwala na wyszukiwanie za pomocą skrótu CTRL+F.
Tak zostały przekazane do Krakowa i byli kontent.
Były tam rzeczy przeróżne: od pozwoleń na budowę domu, szamba, sieci co, oświetlenia itp, projekty budowlane, wykonawcze, z różnych branż.
Spisy zrobiłem wg gmin, na pudłach z daną sprawą (pozwoleniem) była nazwa jednostki, jaka gmina i sygnatura wynikająca ze spisu-zd-odb.
Również nie wyobrażam sobie przechowywania tego rodzaju dokumentacji w obrębie jednej teczki, na podst spisu spraw, bo przecież wybrakować nam nie będzie wolno, jeśli choćby jeden obiekt wciąż będzie istniał...
Pozdrawiam