Internetowe Forum Archiwalne

Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: edwin w Kwiecień 27, 2011,

Tytuł: Jaka klasa rzeczowa? - rejestr kancelaryjny
Wiadomość wysłana przez: edwin w Kwiecień 27, 2011,
Witam!
Mam pytanie do pracowników urzędów (i nie tylko), pod jakimi numerami prowadzicie  obecnie rejestry kancelaryjne przesyłek przychodzących i wychodzących? dawne 0812
Tytuł: Odp: rejestr kancelaryjny
Wiadomość wysłana przez: MarcinP w Kwiecień 28, 2011,
W moim rozumieniu obecnie odpowiednim numerem jest: 1610 - "Urządzenia do rejestracji i monitorowania obiegu przesyłek i pism" - kat. B5. Chociaż zeszyty korespondencyjne trudno nazywać "urządzeniami", mimo to niniejsza pozycja wydaje się najwłaściwsza...
Tytuł: Odp: rejestr kancelaryjny
Wiadomość wysłana przez: stany w Kwiecień 28, 2011,
Witam

Podobne pytanie.

http://www.forum.archiwistyka.pl/viewtopic.php?t=1140
Tytuł: Odp: rejestr kancelaryjny
Wiadomość wysłana przez: edwin w Maj 09, 2011,
Dzięki za utwierdzenie mnie w moim przekonaniu, choć hasło 1610, jest sformułowane bardzo dziwnie.
Tytuł: Odp: rejestr kancelaryjny
Wiadomość wysłana przez: Jarek w Maj 09, 2011,
Hasło nie jest sformułowane dziwnie, tylko może nieco, hm, powiedzmy starodawnie  :)
Wszelkie urządzenie jest to "przedmiot umożliwiający wykonanie określonego procesu" - rejestr jest urządzeniem do rejestracji i monitorowania przesyłek i pism. Tekturowa teczka wiązana jest urządzeniem do przechowywania akt, ołówek jest urządzeniem do paginowania itd., itp.  :)
Tytuł: Odp: Jaka klasa rzeczowa? - rejestr kancelaryjny
Wiadomość wysłana przez: jjdtmrc w Październik 26, 2016,
Witam, odkopuję.
Czy pod "1610 - Urządzenia do rejestracji i monitorowania obiegu przesyłek i pism" mieszczą się wydruki nadania przesyłek przez pocztę?
Tytuł: Odp: Jaka klasa rzeczowa? - rejestr kancelaryjny
Wiadomość wysłana przez: Śpioszek w Październik 27, 2016,
Cytat: jjdtmrc w Październik 26, 2016,
Witam, odkopuję.
Czy pod "1610 - Urządzenia do rejestracji i monitorowania obiegu przesyłek i pism" mieszczą się wydruki nadania przesyłek przez pocztę?

W jakim sensie wydruki nadania? Nadawcze książki pocztowe np. tak,
ale już np. tzw. zwrotki przesyłek za potwierdzeniem odbioru dokłada się do dokumentacji w określonych przypadkach (decyzje- KPA, podatki- Ordynacja podatkowa... itd) i już tam zostają.

Pozostałe przypadki z potwierdzeniem nadania, jeśli jak mowa wyżej przepisy prawa ich nie nakazują, można po zakończeniu sprawy usunąć z dokumentacji- o tym uważam powinien już decydować prowadzący sprawę.