Internetowe Forum Archiwalne

Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: MarcinP w Kwiecień 21, 2011,

Tytuł: Porządkowanie akt w archiwum zakładowym - materiały archiwalne
Wiadomość wysłana przez: MarcinP w Kwiecień 21, 2011,
Witam!
Zastanawiam się co zrobić, gdy w teczkach kategorii A mam kilkadziesiąt kserokopii dokumentów zamiast oryginałów. Teoretycznie ważne są tylko oryginały, bo one mogą być pomocne np. w postępowaniach sądowych. Właśnie porządkuję te akta i w zdecydowanej większości zostawiam te nieszczęsne kopie. Niestety oryginałów już nie zdobędę, ponieważ akta pochodzą z lat dziewięćdziesiątych. Oczywiście wyłączam przede wszystkim dublety (kryteria: niepowtarzalności informacji i tekstów etc.). Proszę jakąś doświadczoną osobę o poradę.
Z góry dziękuję :)

MarcinP
stażysta
Tytuł: Odp: Porządkowanie akt w archiwum zakładowym - materiały archiwalne
Wiadomość wysłana przez: marcia w Kwiecień 22, 2011,
Jeśli nie ustalisz miejsca, w którym znajdują się oryginały, to wtórniki powinny pozostać. Tak nam często po ekspertyzie zaleca nasze AP.
Tytuł: Odp: Porządkowanie akt w archiwum zakładowym - materiały archiwalne
Wiadomość wysłana przez: MarcinP w Maj 02, 2011,
Dziękuję za pomoc!  ;)