Witam, mam pytanie jak traktować pisma zbindowane np. różnego rodzaju projekty budowlane, czy oceny oddziaływania na środowisko, chodzi mi o sytuację gdzie dokumentacja taka ma kategorię min. BE10, czy należy te plastikowe obindowanie usuwać? Bowiem instrukcja archiwalna mówi o konieczności usuwania z dokumentacji częsci metalowych i plastikowych. W poprzednich latach przyjmowano dokumenty obindowane i nikt nam niczego nie zarzucił.
Konieczność usuwania elementów metalowych dotyczy głównie dokumentacji kategorii A.
Projekty budowlane (kat. B) powinny być przechowywane co najmniej tak długo, jak długo budynek, którego dotyczą, istnieje (plus liczba lat wynikająca z JRWA od daty rozbiórki). Może się zdarzyć, że niektóre z obiektów budowlanych będą użytkowane przez 100 - 200 lat. Dobrą praktyką jest więc wyciąganie metalowych zszywaczy i zszywanie projektów sznurkiem (chyba, że nie jest to możliwe z innych względów). Podobnie z grzbietami plastykowymi w przypadku zbindowanych projektów. Przepisy (instrukcji archiwalnej) tego oczywiście nie wymagają.
;)