Internetowe Forum Archiwalne

Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: krzysiekp w Październik 13, 2010,

Tytuł: Dokumentacja samorządu studenckiego
Wiadomość wysłana przez: krzysiekp w Październik 13, 2010,
witam
chciałbym spytać w jaki sposó powinna być archiwizowana dokumentacja takich organizacji jak samorząd studencki, związki zawodowe. Interesuje mnie  kto powinien ją przechowywać i po jakim czasie powinna trafić do AZ.
Z góry dziekuję za wskazówki
Tytuł: Odp: samorząd studencki - dokumentacja
Wiadomość wysłana przez: Jarek w Październik 27, 2010,
Ustawa archiwalna:

"Art. 12. Organy państwowe i państwowe jednostki organizacyjne, organy jednostek samorządu terytorialnego oraz samorządowe jednostki organizacyjne, partie polityczne, organizacje polityczne, spółdzielcze i inne organizacje społeczne oraz inne niepaństwowe jednostki organizacyjne, a także kościoły i związki wyznaniowe, u których powstają bądź które przechowują materiały archiwalne, są obowiązane zapewnić należyte warunki ich przechowywania, chronić je przed uszkodzeniem, zniszczeniem bądź utratą oraz zapewnić konieczną konserwację tych materiałów.
(...)
Art. 13. Sprawy, o których mowa w art. 5 ust. 1, art. 6 ust. 1 oraz w art. 12, w odniesieniu do partii politycznych, organizacji politycznych, spółdzielczych i innych organizacji społecznych oraz innych niepaństwowych jednostek organizacyjnych, a także kościołów i związków wyznaniowych, regulują we własnym zakresie partie polityczne, organizacje i jednostki organizacyjne oraz kościoły i związki wyznaniowe."
Tytuł: Odp: samorząd studencki - dokumentacja
Wiadomość wysłana przez: krzysiekp w Październik 27, 2010,
rozumiem więc, że dopiero w momencie  ich rozwiązania dokumenty powinny trafić do AP?
Tytuł: Odp: samorząd studencki - dokumentacja
Wiadomość wysłana przez: Jarek w Październik 28, 2010,
Tak to wygląda.