Internetowe Forum Archiwalne

Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: Kofi w Wrzesień 16, 2010,

Tytuł: Lokal archiwum- posadzka
Wiadomość wysłana przez: Kofi w Wrzesień 16, 2010,
Mam pytanie odnośnie posadzki w archiwum zakładowym. Czy istnieje jakiś przepis, który wskazuje jaka powinna być posadzka w archiwum? Próbowałam dopatrzeć się takiego uregulowania i w Instrukcji o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego ale niestety nie ma nic o tym wspomniane.
Tytuł: Odp: Lokal archiwum- posadzka
Wiadomość wysłana przez: betinka w Wrzesień 16, 2010,
 Taka aby mogła być łatwa w utrzymaniu czystości.
Tytuł: Odp: Lokal archiwum- posadzka
Wiadomość wysłana przez: marcia w Wrzesień 16, 2010,
Taka, abyś się nie wywrócił/a, nosząc archiboksy ;) w biurze mamy dwudziestoletnią wykładzinę, w magazynie jakieś coś dywanopodobne, też kilkunastoletnie :D
Tytuł: Odp: Lokal archiwum- posadzka
Wiadomość wysłana przez: marcia w Wrzesień 16, 2010,
No a pod tymi wykładzinami to już ciężko mi określić, ale chyba jakiś beton, bo siedziba w piwnicy :)
Tytuł: Odp: Lokal archiwum- posadzka
Wiadomość wysłana przez: Kofi w Wrzesień 16, 2010,
Pytanie być może głupie i śmieszne ale akurat mamy parkiet i gość od PPOŻ powiedział,że wg niego powinna być posadzka betonowa lub płytki ale sugerował  sprawdzenie zagadnienia dlatego zapytałam mądrzejszych;-)Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Lokal archiwum- posadzka
Wiadomość wysłana przez: betinka w Wrzesień 17, 2010,
Jeżeli masz regały drewniane to i podłoga może być z parkietu. Tylko pomalowane odpowiednimi preparatami zabezpieczającymi od ognia. Nie dajmy się zwariować. Wykładzina również z odpowiednim atestem.
Tytuł: Odp: Lokal archiwum- posadzka
Wiadomość wysłana przez: Jarek w Wrzesień 20, 2010,
No cóż, można się posłużyć chyba tylko normą PN-ISO 11799 "Informacja i dokumentacja. Wymagania dotyczące warunków przechowywania materiałów archiwalnych i bibliotecznych" - tyle że tam stoi jedynie, że ściany, podłogi i stropy powinny być tak skonstruowane aby zapobiegać rozprzestrzenianu się pożaru, a materiały wykończeniowe zastosowane wewnątrz budynku nie powinny być łatwopalne, nie powinny ewmitować pyłów, przyciągać ani zatrzymywać kurzu. W razie pożaru nie powinny emitować substancji szkodliwych dla dokumentacji.
Można też wykorzystać informację z rozporządzenia o warunkach przechowywania dokumentacji osoboweji płacowej - że nie wolno stosować farb i lakierów zawierających formaldehyd, ksylen lub toluen.

pozdrawiam