Teraz gdy informatyka operuje terabajtami danych, trudno sobie wyobrazić jak kiedyś
wystarczało w komputerze np. 64 kilobajtów. Jednak wbrew pozorom 64 kilobajtów lub nawet 4
kilobajty danych to bardzo dużo. W takim obszarze pamięci można jednak umieścić bardzo dużo.
Dla tych którzy nie wierzą że to jest naprawdę dużo, proponuję zapoznać się z prezentacją
dostępną na tej stronie:
http://www.farb-rausch.com/fr08_final.zip
(http://www.lublin.ap.gov.pl/gsgalezowski/fr08.jpg)
Cała prezentacja zajmuje jedynie 64 kilobajty i w tym obszarze udało się upchać jedynie 1.9 gb danych (grafika, muzyka, textury, kod itd.)
Czas trwania 7 minut i 21 sekund.
Prezentację można także obejrzeć na stronie youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=LkEsP9H2HGM
Grafika, animacja i muzyka są tutaj skompresowane w stosunku 1:30000
Dostępna jest także gra wykonana w takiej samej technologii (96K):
Graficznie na poziomie Doom III
http://www.theprodukkt.com/kkrieger
Ale to wszystko nic. Okazuje się że nawet w 4 kilobajtach można sporo upchać:
http://loonies.dk/demos/bin/atrium_by_tbc_and_loonies.zip
Dla tych którzy boją się uruchamiać pliki wykonywalne, całość można też zobaczyć na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=Wp4ZDxh-5vQ
A tutaj prezentacja bardzo opasłej prezentacji bo zajmującej aż 140k:
http://www.youtube.com/watch?v=v0Eg3dBnsHk
lub w wersji binarnej:
http://www.scene.org/file_dl.php?url=ftp://ftp.scene.org/pub/parties/2007/breakpoint07/demo/fr-041_debris.zip&id=373930