Internetowe Forum Archiwalne

Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: Anna z Krakowa w Luty 25, 2005,

Tytuł: Przyjmowanie akt do archiwum zakładowego - "po ustaniu roszczeń"?
Wiadomość wysłana przez: Anna z Krakowa w Luty 25, 2005,
Dokumenty wytwarzane w niektórych wydziałach mojej firmy maja np. kat. B50, ale wydziały mogą oddać ją do mnie dopiero po "ustaniu roszczeń". Oznacza to,że jej po prostu nie oddają . Jak to można zmienić?
Czy mogę uzyskać informację jakie są programy komputerowe dla archiwów zakładowych?Pozdrawiam.
Tytuł: Archiwa Zakładowe
Wiadomość wysłana przez: Jarek z Krakowa w Marzec 02, 2005,
Kategoria archiwalna nie ma tu chyba nic do rzeczy, zasady przekazywania akt z komórek organizacyjnych do archiwum zakładowego określa instrukcja kancelaryjna i/lub instrukcja archiwalna obowiązująca w jednostce organizacyjnej. Sądzę, że jedynym sposobem jest więc umieszczenie w takiej instrukcji odpowiednich zapisów i ich egzekwowowanie :)
Tytuł: Archiwum zakładowe
Wiadomość wysłana przez: Archiwista z Pomorza w Marzec 02, 2005,
Terminu "po ustaniu roszczeń" na pewno nie ma w obowiązującej w Pani firmie instrukcji kancelaryjnej - jeżeli takową posiadacie. Jeżeli pewne komórki w Pani firmie nie przekazują dokumentacji do archiwum zakładowego to muszą posiadać bardzo pojemne szafy w swoich pomieszczeniach oraz lekce sobie ważą zarządzenia dyrektora czy też prezesa wprowadzające instrukcję kancelaryjną. Czy tak samo postępują w przypadku pozostałych zarządzeń kierownictwa firmy?

Jeżeli chodzi o program do elektronicznego zarządzania zasobem archiwum zakładowego to proponuję zapoznać się z programem AZAK, którego ukazała się już bodaj wersja 6.0. Bliższe informacje o tym programie są na stronie http://archcom.w.interia.pl/
Tytuł: Wątpliwość prawna
Wiadomość wysłana przez: Scalarvector w Marzec 08, 2005,
Witam

Ten wątek mnie zainspirował do pewnej refleksji.
Jeżeli pracownik który pracował w pewnej firmie czy instytucji - wysuwa roszczenia wobec pracodawcy. Jego akta osobowe nadal znajdują się w dziale personalnym.  Sprawa o niesłuszne zwolnienie trwa już od 3 lat.
Czy jego akta powinny być: w archiwum zakładowym,
w dziale personalnym czy w dziale prawnym?
Wg instrukcji kancelaryjnej przypuszczam że od dwóch lat powinny być w archiwum zakładowym, ale to że toczy się sprawa w sądzie pracy to jego akta są nadal w dziale personalnym, badz prawnym.

Czy powinno być napisane w instrukcji kancelaryjnej, że wszystkie akta, które dany wydział/dział wytworzył w danym roku powinny być przekazywane do archiwum zakładowego, czy tylko to dotyczy spraw "zamkniętych" i zakończonych?

Pozdrawiam
Michał Małaj