Witam!
Co zrobić z dokumentami szkoły, która we wrześniu zostanie zlikwidowana ??? Wprawdzie zostanie przekształcona w szkołę niepubliczną ale czy dokumenty tam mogą pozostać(?) czy raczej przekazać je do kuratorium, albo do jednostki nadrzędnej (w tym wypadku gminy)? :-\
Pozdrawiam-Karolina :)
§ 11. 1. W przypadku ustania działalności organów i jednostek organizacyjnych, o których mowa w art. 5 ust. 1 ustawy:
(...) 2) dokumentację niearchiwalną przekazuje się organowi lub jednostce organizacyjnej przejmującej zadania i funkcje organu lub jednostki organizacyjnej, której działalność ustała.
2. W przypadku braku następcy prawnego, dokumentację niearchiwalną wytworzoną i zgromadzoną przez organ państwowy lub państwową jednostkę organizacyjną, której okres przechowywania nie upłynął, przekazuje się rzeczowo właściwemu organowi administracji rządowej.
Dzięki za pomoc ;) Pozdrawiam
To ja sobie pozwolę nie zgodzić się z Jarkiem. Postępowanie z dokumentacją likwidowanych szkół reguluje przepis szczegółowy, a mianowicie Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. 1991 nr 95 poz. 425). Art. 59 pkt.3 mówi "Dokumentację zlikwidowanej szkoły publicznej przekazuje się organowi prowadzącemu szkołę, z wyjątkiem dokumentacji przebiegu nauczania, którą przekazuje się organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny, w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia likwidacji."
Pozdravy
No i bardzo dobrze że się nie zgadzasz, bo zdecydowanie masz rację. Wskazany przez Ciebie przepis ma pierwszeństwo przed paragrafem z rozporządzenia. Nie sprawdziłem dokładnie, przepraszam za błędną informację.