Układ teczek w archwium

Zaczęty przez MDU, Listopad 10, 2025,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MDU

Witam, proszę upewnijcie mnie - nie ma i nie pojawił się przepis mówiący o tym, że stosuje się w archiwum układ teczek na półkach pionowo, od lewej o prawej z numeracją od góry do dołu. Istnieje jedynie przepis mówiący o efektywnym wykorzystaniu miejsca w archiwum.

Barsa

Nie ma czegoś takiego. Spotkałem się z tym, że niektóre archiwa układają "od dołu". Inaczej też traktuje się regały, dla mnie to jakby pojedynczy regał i nie ważne czy jest złączony trwale z innym, ale spotkałem też archiwistów, że układają na początku cała górę ciągiem i schodzą po zapełnieniu na kolejną półkę itd.

archiwistaug

Cytat: MDU w Listopad 10, 2025,Witam, proszę upewnijcie mnie - nie ma i nie pojawił się przepis mówiący o tym, że stosuje się w archiwum układ teczek na półkach pionowo, od lewej o prawej z numeracją od góry do dołu. Istnieje jedynie przepis mówiący o efektywnym wykorzystaniu miejsca w archiwum.
"efektywne", u mnie tak by jak najwięcej się zmieściło. Każdy regał mam inaczej, wynika to z wytwarzanej dokumentacji /teczki, segregatory, pudła/. Kat.A staram się układać, zawsze w ten sam sposób, chyba, że brak miejsca.Do tej pory przy każdorazowej kontroli, nie było, co do tego tematu, żadnych uwag.

MDU

Właśnie trwa u mnie kontrola. Pan sugeruje, że powinnam mieć poukładane zgodnie z numeracją spisów ale z podziałem na wszystkie kat. i najlepiej jeszcze na referaty urzędu.
Dzięki za odpowiedzi :)

gtrafalski

#4
To ciekawe... Pytanie co masz zapisane w Instrukcji archiwalnej. Jeśli nic tam nie znajdujesz to poproś o podstawę prawną. Czasem pracownicy nadzoru, zwłaszcza młodzi, mają oryginalne pomysły. Chcę wierzyć, że płyną one z dobrej woli.
Koniecznie podziel się co powiedział kontroler.

liteona

Ciekawe co w wypadku, gdy przekazujesz do AP, załóżmy 4 takie pudła i robi się miejsce, na które układasz te nowe akta bo ja nie wyobrażam sobie przepisywać i poprawiać kolejnych spisów bo miejsce przechowywania się zmienia? ;)
Masz na spisie konkretny regał i po tym znajdujesz a mało ważne jest czy on jest po tym czy po tamtym, ważne żeby było do odnalezienia, według mnie...

Barsa

Poprawiać to poprawiać, też żmudna praca, która robiłem po zmianie siedziby, ale przesuwaj te akta wedle kolejności po brakowaniach czy właśnie przekazaniu....