Urządzenia pomiarowe

Zaczęty przez Sylwia S, Wrzesień 10, 2025,

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sylwia S

Witam

Mam może nietypowe pytanie ale gdzie Państwo umieszczają urządzenia pomiarowe np. higrometry w archiwum? Gdzie najlepiej je umieścić?

Pozdrawiam :)

gtrafalski

Z daleka od drzwi i okien i równocześnie w na tyle widocznym miejscu, abym mógł rzucić na nie okiem wchodząc do magazynu.

Agatka1986

Odnośnie pomiarów i rejestrow czy archiwizujecie taka dokumentację? Ewentualnie w jakiej kladue JRWA -profilaktyka i konserwacja? 

Michał Szot

#3
W moim archiwum zakładowym (urząd pracuje w EZD PUW) w 2024 roku założyłem sprawę w klasie [0156] Profilaktyka i konserwacja dokumentacji w archiwum zakładowym, nazwałem ją: Monitorowanie warunków wilgotności i temperatury powietrza w magazynach archiwalnych - 2024. W aktach sprawy są rejestry pomiarów wilgotności i temperatury z poszczególnych magazynów archiwalnych (w moim przypadku są to naturalne dokumenty elektroniczne - urządzenia pomiarowe  i ich oprogramowanie pozwalają na wygenerowanie takich raportów) oraz notatka służbowa z analizy warunków przechowywania sporządzonej na podstawie rejestrów.

Czyli obecne rejestry archiwizujemy już elektronicznie, dla starszych roczników rejestry mam w teczkach aktowych w registraturze archiwum. Jak pojawi się taka możliwość to pewnie zostaną zarchiwizowane jako A w tej samej klasie.

Agatka1986

Bardzo dziękuję za podpowiedz, u mnie niestety nadal wersja papierowa ale mimo wszystko będę archiwizować  :D

Zuzka

Cytat: Michał Szot w Wrzesień 15, 2025,W moim archiwum zakładowym (urząd pracuje w EZD PUW) w 2024 roku założyłem sprawę w klasie [0156] Profilaktyka i konserwacja dokumentacji w archiwum zakładowym, nazwałem ją: Monitorowanie warunków wilgotności i temperatury powietrza w magazynach archiwalnych - 2024.
Pomyślałam o podobnym rozwiązaniu u mnie. W tym roku startujemy z EZD RP i zastanawiałam się czy tą klasę włączyć jako elektroniczną. Nie mam urządzeń generujących raporty, tylko termometr i higrometr, ale zapisy mogę robić w Excelu i taki roczny plik umieścić w aktach sprawy (każdy miesiąc umieszczając w osobnej zakładce).
Poprzednio prowadzony był zwykły zeszyt z dziennymi odczytami. Na razie zredukowałem to do 2 kartek obejmujących 12 miesięcy.

archiwistaug

1636 Profilaktyka i konserwacja dokumentacji w archiwum zakładowym. Pomiar wilgotności i temperatury BE10
Założyłam taką teczkę, w archiwum sobie leży, i za każdym razem jak jestem / minimum raz w tyg./ zapisuję wilgotność i temperaturę.
Kontrola tylko pyta o wilgotność i temperaturę, nie wymaga pokazywania teczki, uśmiecha się  ;)
Mam kilka magazynów, w dwóch mam mierniki, w pozostałych nie, bo są niedaleko miejsca pracy.
Ważne by mieć uwagę na to, w jakich warunkach przechowujemy dokumenty, a cała reszta jest w Instrukcji archiwalnej. rozdz.5  :)