Autor Wątek: e-doręczenia - zmiana w instrukcji kancelaryjnej  (Przeczytany 973 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Eliza

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 18
e-doręczenia - zmiana w instrukcji kancelaryjnej
« dnia: Październik 20, 2023, »
Dzień dobry,
Mam pytanie odnośnie usługi e-doręczeń, a mianowicie czy w związku z wprowadzeniem tej usługi w zakładzie pracy czy należy wprowadzić jakieś zmiany do instrukcji kancelaryjnej?

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Odp: e-doręczenia - zmiana w instrukcji kancelaryjnej
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 22, 2023, »
W zasadzie w części dotyczącej przyjmowania i rejestracji przesyłek można by dodać odpowiednie zapisy odnośnie przesyłek wpływających na skrzynkę do e-doręczeń.
Sam proces rejestracji takiej przesyłki i dalszego z nią postępowania powinien być analogiczny jak w przypadku przesyłek otrzymanych na ESP ePUAP.

Offline Sindbad1

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 22
Odp: e-doręczenia - zmiana w instrukcji kancelaryjnej
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 03, 2023, »
Witam
Pisałem to w innym wątku ale pozwoliłem sobie to tu podpiąć. Mój zakład pracuje w systemie tradycyjnym ( w przyszłym roku będziemy testować EZD). Musimy przygotować jakiś akt normatywny (może zarządzenie, komunikat lub pismo okólne) wprowadzające e-doręczenia. Czy może macie jakiś ogólny wzór czegoś takiego? Ciężko jest wymyślić coś nowego jak nie pracuje się w EZD a mi chodzi o jakieś podstawowe informacje krok po kroku, co pracownik ma robić kiedy będzie chciał pismo wysłać przez e-doręczenia. A może macie zarządzenie dla administratora wdrażającego e-doręczenia. Dzięki i pozdrawiam

Offline Rovan

  • st. kustosz(ka)
  • ******
  • Wiadomości: 1214
Odp: e-doręczenia - zmiana w instrukcji kancelaryjnej
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 03, 2023, »
Tak, jak pisałem w poprzednim poście - w zakresie rejestracji i obiegu dokumentów z przesyłkami wysyłanymi i otrzymywanymi przez e-doręczenia należy postępować analogicznie jak z tymi przesyłanymi przez ePUAP.
Osobiście nie widzę powodu tworzenia jakichś specjalnych zarządzeń w tym zakresie - co najwyżej dodania odpowiednich zapisów do instrukcji kancelaryjnej.
Np. coś takiego:
Cytuj
1.   Przesyłki przekazane na adres do doręczeń elektronicznych dzieli się na:
1)   przeznaczone do automatycznego rejestrowania w systemie teleinformatycznym dedykowanym do realizacji określonych wyspecjalizowanych usług oraz spraw;
2)   pozostałe, nieprzeznaczone do automatycznego rejestrowania.
2.   Przesyłek, o których mowa w ust. 1 pkt 1, nie rejestruje się, jeżeli system teleinformatyczny, w którym są one przetwarzane, umożliwia wyszukiwanie i sortowanie co najmniej według daty wpływu i według nadawcy, od którego przesyłka pochodzi.
3.   Przesyłki, o których mowa w ust. 1 pkt 2, rejestruje się, drukuje wraz z dowodami wysyłki i odbioru, nanosi i wypełnia pieczęć wpływu na pierwszej stronie wydruku.

Offline Sindbad1

  • słuchacz(ka)
  • Wiadomości: 22
Odp: e-doręczenia - zmiana w instrukcji kancelaryjnej
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 03, 2023, »
Dziękuję i serdecznie pozdrawiam