Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Archiwa Zakładowe / Odp: Porządkowanie akt w archiwum zakładowym - koperty dowodowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Aleksandra Czajkowska dnia Kwiecień 16, 2019, »
Witam, również i ja odświeżę temat  :)

Czy prowadząc rejestr spisów akt w archiwum zakładowym powinnam również prowadzić jakąś dodatkową ewidencję samych kopert dowodowych znajdujących się w archiwum? Pytanie może wydać się głupie, ale jako, że dopiero co zaczynam moją przygodę z archiwistyką to dla mnie jest nurtujące, proszę więc o wyrozumiałość.

Pozdrawiam  :)
ja przyjmowałam koperty dowodowe z Wydziału  na oddzielnych dla każdego roku  spisach zdawczo-odbiorczych. Na początku był to typowy spis ( w rubryce z tytułem teczki były przepisywane informacje z okładki koperty) Z czasem spis był modyfikowany czyli rozszerzany o wymagane rubryki.
Każdy spis dotyczy  zgonów w danym roku i ma nadany kolejny numer wg wykazu spisów zdawczo-odbiorczych. Jednostką archiwalną jest koperta dowodowa konkretnej osoby.
Jeżeli istniały jakieś dodatkowe ewidencje zazwyczaj pozostawały w wydziale, choć wg sztuki powinny w nim zostać na zasadzie wypożyczenia (ja tego nie robiłam)
Tak więc uważam, że nie ma potrzeby prowadzenia, a tym bardziej sporządzania dodatkowej ewidencji.
pozdrawiam
22
Archiwa Zakładowe / Odp: Porządkowanie akt w archiwum zakładowym - koperty dowodowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez inka dnia Kwiecień 16, 2019, »
Witam,
w moim archiwum jestem w trakcie porządkowania kopert dowodowych. Przede wszystkim zgodnie z wytycznymi naszego AP należy wpisywać je na konkretnym spisie zdawczo-odbiorczym, w załączniku podaję wzór. My dostaliśmy informację z archiwum państwowego, iż koperty dowodowe z dowodem wydanym pierwszy raz do 1979 roku włącznie należy zakwalifikować do kat. A, po 1979 r. do kat. BE50.
Co do dat skrajnych kopert dowodowych jest to data pierwszego i ostatniego dokumentu. Koperty zakwalifikowane do kat. A. wewnętrznie porządkuję, czyli nadaję kolejność chronologiczną, usuwam metale oraz paginuję.
Jeśli chodzi o ewidencję samych kopert, to mam w wersji papierowej rejestry wydanych i utraconych dowodów osobistych, w których jest informacja o imieniu, nazwisku wnioskodawcy, miejscowość, seria i numer wystawionego dowodu, potwierdzenie odbioru. Najstarszy rejestr jest od 1975 roku. Ewidencja elektroniczna powstaje na bieżąco w trakcie porządkowania. Koperty są poukładane seriami, wpisany jest numer i seria ostatniego wydanego dowodu. Przy przyjęciu do archiwum jedna koperta będzie jedną pozycją na spisie zdawczo-odbiorczym.
23
Archiwa Zakładowe / Odp: AZ- gminy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez paniarchiwistka91 dnia Kwiecień 16, 2019, »
Kategoria A ? O nie! Współczuje sobie, mam tego stosy do opisania i ponumerowania co najgorsze.
24
Silva rerum... / Odp: NOTRE DAME
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Hanna Staszewska dnia Kwiecień 15, 2019, »
Straszne obrazki z Paryża :( :( :(

Ciekawe, czy Francuzi odbudują katedrę. Jesli tak, to okaże się, jak ważne są archiwa, bo do odbudowy i rekonstrukcji potrzebna będzie dokumentacja...
25
Silva rerum... / NOTRE DAME
« Ostatnia wiadomość wysłana przez homo novus dnia Kwiecień 15, 2019, »
Co prawda nie archiwum ale kawał historii
https://www.tvn24.pl/francja-pozar-katedry-notre-dame-w-paryzu,927780,s.html

nie chce się wierzyć  :'(
26
Archiwa Zakładowe / Odp: Spółka a nadzór archiwum
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Barsa dnia Kwiecień 15, 2019, »
Mam bardzo podobną sytuacje, chyba nawet lata się zgadzają... Tylko jest jedno "ale" do powyższych postów. "Moje" ZGK jest spółka z o. o. i tak widnieje w KRS-ach, jak robiłem kiedyś tam OSIR to tam było wprost "Samorządowa jednostka organizacyjna" i wtedy ok podlega AP, ale czy naprawdę spółka prawa handlowego podlega pod AP? To, że jedynym udziałowcem jest miasto chyba niczego nie przesądzą, bo z tego co poszperałem w necie to nie znaczy to, że jest jednocześnie gminą, miejska czy samorządową jednostką organizacyjną.
27
Archiwa Zakładowe / Odp: AZ- gminy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Karolina dnia Kwiecień 15, 2019, »
U mnie w Urzędzie całą dokumentację suszową klasyfikuje się symbolem 5532 - Planowanie i prognozowanie działań w wypadku wystąpienia zagrożeń miejscowych oraz ich analizowanie.
28
Archiwa Zakładowe / Odp: Porządkowanie akt w archiwum zakładowym - koperty dowodowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Karolina dnia Kwiecień 15, 2019, »
Witam, również i ja odświeżę temat  :)

Czy prowadząc rejestr spisów akt w archiwum zakładowym powinnam również prowadzić jakąś dodatkową ewidencję samych kopert dowodowych znajdujących się w archiwum? Pytanie może wydać się głupie, ale jako, że dopiero co zaczynam moją przygodę z archiwistyką to dla mnie jest nurtujące, proszę więc o wyrozumiałość.

Pozdrawiam  :)
29
Archiwa Zakładowe / Odp: AZ- gminy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez paniarchiwistka91 dnia Kwiecień 15, 2019, »
AZ Gmina - jaki symbol klasyfikacyjny z wykazu akt dla protokołów szacowania strat spowodowanych suszą ?
Szukam w całym wykazie i nie mogę znaleźć.
30
Silva rerum... / Odp: cenzura w zakresie archiwizacji internetu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Grzegorz Gałęzowski dnia Kwiecień 14, 2019, »
Tutaj zdaje się chodziło o webarchive, które stara się archiwizować wszystko. Archiwa te rozumiane w tradycyjnym sensie rzeczywiście koncentrują się obecnie na magazynowaniu wybranych informacji. A odnośnie AP to jeszcze daleko posunięta przyszłość. Zapewne będzie chodziło w tym przypadku o archiwizację zasobów polskich.
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10