IFAR
Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: iwkamł w Styczeń 17, 2017,
-
Witam,
czy ktoś z Was korzysta z programu do ewidencji dokumentacji w archiwum?
Dostałam zgodę na kupno takiego programu, ale wolałabym nie kupować w ciemno tylko skorzystać z Waszych opinii, doświadczenia...
z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi w tym temacie
-
Nie polecam Archsysa ;)
-
Dzięki :) to też dobra wskazówka :)
-
Polecam excela, wykorzystuję hiperłącza - spisuje się wspaniale. Typowy program zawsze będzie miał ułomności, szkoda kasy na zakup i późniejszy abonament. A ułatwienia w postaci spisu akt które mozna wybrakować czy inne wodotryski, naprawdę są mało istotne, i tak wszystko potem trzeba obrabiać ręcznie.
szerka
-
Excell też nie jest darmowy (co innego Open Office/Libre Office).
Do prostej ewidencji Excell (i podobne) się nada ale udostępnienia, statystyka, możliwość przejrzenia zasobu z innego miejsca (np. komórki organizacyjnej)?
Zgadzam się, że wiele 'wodotrysków' jest zbędnych ale gdy program jest "dobry" bardzo ułatwia pracę.
W dodatku przy większym zasobie korzystanie z arkusza kalkulacyjnego to mordęga.
W sumie wielkość zasobu to chyba klucz - jeśli w archiwum jest kilkaset jednostek i/lub niewielki 'ruch' to wystarczy nawet ewidencja papierowa.
-
Zgadzam się z Michałem, do tej pory korzystam z Excela ale mój zasób jest duuuży :) i potrzebuję czegoś więcej ... bardziej profesjonalnego, żeby ogarniać więcej tematów naraz
-
Ja z kolei nie polecam AZAKA :)
-
Kiedyś zacząłem robić bazę w MS Accsess i wyglądało to obiecująco ale potem wdrożyliśmy EZD i nie miałem już czasu, żeby to skończyć ;)
Taka baza do wszelkiego typu statystyk, zestawień itp. bardzo pomocna...
-
Ja używam od początku roku programu ISA lubelskiej firmy EMIKS i jestem zadowolony. Poleciła mi go wykładowca z czasów archiwalnych studiów.