IFAR
Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: Janek w Styczeń 13, 2006,
-
W pierwszym kwartale tego roku brakujemy dokumentację księgową z 2000 r? :oops:
-
tak w 2006 roku możemy brakować dokumentację księgową z 2000r., ale już podatkową z 2000r. dopiero w 2007r. z uwagi na "tzw. rok podatkowy", kończący się inaczej niż rok kalendarzowy.
-
hmmm, czy aby na pewno? jest zdaje się jeszcze coś takiego jak rok obrotowy ...
-
... rok obrotowy też może nie pokrywać się z kalendarzowym, stąd zawsze bajbezpieczniej jest brakować dok. księgową po 6 latach.
J.
-
tak w 2006 roku możemy brakować dokumentację księgową z 2000r., ale już podatkową z 2000r. dopiero w 2007r. z uwagi na "tzw. rok podatkowy", kończący się inaczej niż rok kalendarzowy.
Rozumiem ,że faktury,noty to dokumentacja podatkowa.
Co mieści się w ramach dokumentacji księgowej,a nie jest dokumentacją podatkową?
-
faktury i noty do dokumentacja księgowa, ale na to samo wychodzi, bo chodzi o przechowywanie ze względów podatkowych.
To trzebaby chyba zapytać jakiegoś księgowego.
-
Dokumentacja podatkowa i księgowa są w wykazie w różnych miejscach. Dokumentacja księgowa może nie wiązać się z podatkani, np. faktury i rachunki za zakupione towary, poza tym księgi rachunkowe itp.
A zresztą i tak komórki finansowe, najczęściej nie chcą niszczyć tych papierów nawet po upływie 6 lat......
-
faktury i rachunki jak najbardziej wiążą się z podatkami :) podobnie księgi rachunkowe
A zresztą i tak komórki finansowe, najczęściej nie chcą niszczyć tych papierów nawet po upływie 6 lat......
zważywszy na to jak działa u nas administracja skrabowa to nie dziwię się :)