IFAR
Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: łucja w Październik 18, 2021,
-
Temat jak wyżej. Czy ktoś to przerabiał? Chodzi o windykację kar pieniężnych nałożonych decyzjami administracyjnymi.
-
Ale proszę napisać w czym problem ;)
-
Problem jak to klasyfikować i archiwizować :)Księgowość wystawia tytuł wykonawczy (ale najpierw dostaje oryginał decyzji). Współpracuje z Wydziałem Prawnym. Dotychczas było to wsadzane pod obrót bezgotówkowy (3201 B5) jako dokumentacja nietworząca akt sprawy. Gros operacji dokonywana w systemie informatycznym (bo ustawa o rachunkowości pozwala), choć urząd ma system tradycyjny. To co naprawdę z papierów trafia do teczek to decyzja i upomnienia. Moja koncepcja jest taka , że ma to być dokumentacja tworząca akta sprawy.Tytuł wykonawczy wszczyna sprawę a wiadomość o zapłacie kończy. Nie wiem, czy dobrze myślę... :o
-
Nie wiem czemu pod obrót bezgotówkowy, skoro jest klasa na egzekucję administracyjną (prowadzona przez podmiot osobno i przez inne organy np. Urząd Skarbowy) - 3160 i 3161
-
W moim urzędzie jest to przypisane do numer 3161-Egzekucja administracyjna prowadzona przez inne organy egzekucyjne.
-
Czy jest to dokumentacja tworząca akta sprawy?
-
W sumie każdy wystawiony tytuł wykonawczy wraz z zwrotką potwierdzenia wysłania do Urzędu Skarbowego jest sprawą.
-
Dzięki :)Czy korespondencja dotycząca rozkładania na raty, która pojawia się przed wystawieniem tytułu wykonawczego powinna znaleźć się przy egzekucji czy przy wydaniu decyzji administracyjnej?
-
Wymyśliłam tak: klasa 3151 Egzekucja administracyjna;komórka merytoryczna: wydział finansowo-księgowy (wystawia tytuł wykonawczy), dokumentacja tworząca akta sprawy. Egzekucja każdej kary nałożonej decyzją administracyjną tworzy sprawę. Początek sprawy to wydanie decyzji administracyjnej, koniec sprawy: zapłata kary (ostatniej jej raty) lub umorzenie kary. W spisie spraw jako wszczęcie sprawy wpisujemy datę wydania decyzji administracyjnej o nałożeniu kary, jako koniec powzięcie informacji i spłacie kary (np. z systemu teleinformatycznego) lub datę decyzji o umorzeniu kary. Do akt sprawy dołączane będą: tytuły wykonawcze, korespondencja z urzędem skarbowym, decyzja o rozłożeniu na raty kary (+wszelka korespondencja dot. rozłożenia na raty), zapytania organu II instancji o zapłacie kary (data i jej wysokość), pismo przewodnie do urzędu otrzymującego część kwoty z kary pieniężnej do kopii decyzji administracyjnej o nałożeniu kary (wysyłane w momencie wpływy kary na konto wierzyciela - z tego konta część kwoty przesyłana jest na konto określonego urzędu), upomnienie do strony domagające się zapłaty kary. Będę wdzięczna za wszelkie merytoryczne sugestie i rady.