Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Metodyka Archiwalna / Odp: Elektroniczne nośniki danych
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Bolek dnia Dzisiaj o 03:20 pm »
Podbijam temat.
Prokuratura chce nam przekazać dokumentację aktową, której częścią są płyty CD (1-2 szt.).
Czy te płyty należy wydzielać na odrębny spis? Czy wystarczy informacja na spisie o takim załączniku?
I dalej. Co z danymi na nich zawartymi? Migrować je na nowsze nośniki (to w późniejszym czasie), czy może do jakiegoś cyfrowego repozytorium?
Miał już ktoś do czynienia z tym. Może przypomina mu się jakiś pomocny przepis lub dobre praktyki?
2
Silva rerum... / Odp: Niebezpieczeństwa wynikające z transliteracji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jarek dnia Wczoraj o 05:43 pm »
Wdzięczny oryginalny tytuł jest taki jak w załączonym obrazku.
3
Silva rerum... / Niebezpieczeństwa wynikające z transliteracji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jarek dnia Wczoraj o 05:26 pm »
Z góry przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać :)
Z filmu o wdzięcznym tytule ??? ??????? ?????????? ???????????w całkiem poważnym portalu branżowym zrobiło się to:
http://www.filmweb.pl/film/Kak+kazaki+nevest+vyruchali-1973-520452

4
System informacji o zasobie archiwów państwowych / :)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jarek dnia Wczoraj o 05:18 pm »
Pardon za ten niepotrzebny post  :), da się go modyfikować ale nie da się usunąc.
5
Żaden z mi znanych nie brakował ani nawet nie zgłaszał chęci brakowania.
6
Projekty w NAC / Odp: szukajwarchiwach.pl
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kasia Zajkowska dnia Grudzień 12, 2017, »
I bardzo dziękuję za przykłady jednostek z tak licznymi indeksami. Mogę powiedzieć tylko WOW! Cieszę się, że takie są.

Rzucam temat do naszych projektantów:)
7
Projekty w NAC / Odp: szukajwarchiwach.pl
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kasia Zajkowska dnia Grudzień 12, 2017, »
Tak zastanawiam się jeszcze nad Waszym projektem i nasuwają mi się kolejne pytania:
1. co będzie potrzebne do założenia konta w systemie - adres mailowy? dane osoby lub podmiotu? czy wszystkie konta będą mieć taki sam status? (podanie zweryfikowanych danych umożliwi więcej?)

2. na co stawiacie - na ilość kont czy raczej na aktywność użytkowników? (wiem, banalne pytanie)

3. czy aktywność użytkownika będzie premiowana? (np. jakieś bonusy, gadżety lub honory za określoną ilość dodanych tagów)

4. czy myślicie o słowniku tagów (jakiś zestaw na wejście?)

5. jak chcecie się zabezpieczyć przed trollowaniem, wulgaryzmami itp?


6. Moim zdaniem powinniście - zwłaszcza na początku - postawić na dwie rzeczy - fotografie i akta metrykalne.  Tu się powtórzę - w przypadku fotografii: umożliwcie użytkownikom dodawanie elementów opisu zdjęć, zabawę w identyfikację obiektów i osób. W tym drugim przypadku - nie wiem czy jest sens liczyć na to że genealodzy będą ponownie mozolnie wklepywać indeksy, które już raz tworzyli w swoich bazach. Chyba lepiej porozmawiać z nimi o możliwościach importu gotowych danych, problem to czy się zgodzą i różnice w standardach opisu.

1. adres e-mail, imię i nazwisko - następnie użytkownik musi potwierdzić założenie konta. Jeśli użytkownik chce może podać więcej danych, które będą potrzebne do realizacji niektórych usług w serwisie.
2. Celem stworzenia kont w serwisie jest stworzenie wokół SwA i sieci archiwów społeczności internautów, którzy aktywnie będą tagować, tworzyć swoje własne kolekcje tematyczne, szerować na facebooku - promując tym samym zbiory archiwów i upowszechniając wiedzę na ich temat:)
3. były takie pomysły, ale póki co nic takiego nie planujemy.
4. planujemy słowniki, podpowiadanie tagów jednak sprawa jest trochę skomplikowana technicznie. Pracujemy nad tym. Uważam, że bez słowników tagi bardzo trudno będzie kontrolować. 
5. tworząc słownik "brzydkich słów" :)

6. Bardzo się cieszę, że Pan to pisze, bo widzę, że nasze pomysły znajdują poparcie wśród archiwistów:)
- będzie strefa identyfikacji zdjęć
- co do indeksów, również mamy takie spostrzeżenia.
8
Archiwa Zakładowe / Odp: Archiwum zakładowe w sądzie - przyjmowanie, udostępnianie, brakowanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez trąbka dnia Grudzień 12, 2017, »
Przecież to jest tragedia. Żaden sąd nie brakuje tych akt?
9
Archiwa Zakładowe / Odp: Zwrot podatku akcyzowego? 3153? czy 3032?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez archug dnia Grudzień 12, 2017, »
Nie znam tematu asygnat. Na podstawie jakich przepisów jest realizowane to zadanie gminy? Żeby odnieść się do pytania, potrzebuję znać podstawę prawną i mieć informację, czego dokładnie sprawy dotyczą (czy gmina wystawia asygnaty/zezwala na wyrąb lasu?).
Tak to wygląda:

Gmina prowadzi nadzór nad lasami mienia komunalnego ? lasy we władaniu Gminy Sanok położone na terenie Gminy Sanok. Prowadzone są sprawy bieżące gospodarki leśnej, statystyka, zalesienia, pielęgnacje, melioracje, podatek leśny, plan urządzenia lasu,  umowy zlecenia na nadzór i zarząd nad lasami, umowy z gajowymi i leśniczymi,  sprawy pozyskania i zrywki drewna, sprzedaże drewna ? w tym umowy, faktury, rozliczanie świadectw legalności pozyskania drewna i wystawionych zaświadczeń ? asygnat.
Dotychczas ww. sprawy są prowadzone w podteczkach 6872.1-37.
Powyższe sprawy są prowadzone na podstawie:
?   ustawy z dn. 28.09.1991 r. o lasach, (Dz. U. z 2011 r. Nr 12 poz. 59 z późniejszymi zmianami).
?   art. 30 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1875)
?    oraz art. 44  ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870 ze zm.),
?    art. 4 d ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U z 2015 r. poz. 2164 ze zm.), 

10
Archiwa Zakładowe / Odp: Gospodarka leśna-sprzedaż drzewa/asygnaty/
« Ostatnia wiadomość wysłana przez archug dnia Grudzień 12, 2017, »
Gmina prowadzi nadzór nad lasami mienia komunalnego ? lasy we władaniu Gminy Sanok położone na terenie Gminy Sanok. Prowadzone są sprawy bieżące gospodarki leśnej, statystyka, zalesienia, pielęgnacje, melioracje, podatek leśny, plan urządzenia lasu,  umowy zlecenia na nadzór i zarząd nad lasami, umowy z gajowymi i leśniczymi,  sprawy pozyskania i zrywki drewna, sprzedaże drewna ? w tym umowy, faktury, rozliczanie świadectw legalności pozyskania drewna i wystawionych zaświadczeń ? asygnat.
Dotychczas ww. sprawy są prowadzone w podteczkach 6872.1-37.
Powyższe sprawy są prowadzone na podstawie:
?   ustawy z dn. 28.09.1991 r. o lasach, (Dz. U. z 2011 r. Nr 12 poz. 59 z późniejszymi zmianami).
?   art. 30 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1875)
?    oraz art. 44  ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870 ze zm.),
?    art. 4 d ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U z 2015 r. poz. 2164 ze zm.), 

Strony: [1] 2 3 ... 10