Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Metodyka Archiwalna / Odp: Teczka zespołu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Hanna Staszewska dnia Dzisiaj o 05:35 pm »
Cytuj
Natomiast zastanawiam się czy w zamierzchłych czasach jakieś zarządzenie NDAP nie wprowadziło tego w pewnym sensie środka ewidencji. Tak jak wprowadzono  kartoteki i karty zespołów/zbiorów, inwentarze, inwentarze skarbowe, spisy zespołów itp.
Na potrzeby artykułu do Archeionu analizowałam kiedyś wszystkie przepisy dot. ewidencji od początku  istnienia archiwów państwowych do 2013 r. i stwierdzam, że nie mam w przepisach zapisu o teczce zespołu. W latach 50. XX w. była taka próba, ale w wyniku konsultacji z archiwami zrezygnowano z tego, pozostawiając tylko odpowiednie zalecenie w wykazie akt.

PS. Więcej o ewidencji w artykule: Ewidencja syntetyczna w archiwach państwowych w świetle przepisów metodycznych Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych, Archeion t. CXVII, 2016 
https://www.archiwa.gov.pl/files/Archeion_117_lekki-2.pdf
2
Archiwa Zakładowe / Odp: Archiwizacja dokumentów z wyborów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Hanna Staszewska dnia Dzisiaj o 03:17 pm »
Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 11 października 2018 r. w sprawie sposobu przekazywania, przechowywania i udostępniania dokumentów z wyborów
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20180001995

Dobrze też skontaktować się z właściwym archiwum państwowym, na pewno doradzą i pomogą.

3
Archiwa Zakładowe / Archiwizacja dokumentów z wyborów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez paniarchiwistka91 dnia Dzisiaj o 10:23 am »
Witam, jako że teraz to modny temat potrzebuję wszelkich informacji na temat tego jak postępować z dokumentacją po wyborach. Kto się tym zajmuje ? Co po kolei należy zrobić ? Co brakujemy czy czego nie brakujemy ? Jakie rozporządzenie to reguluje ?  Pracuję w UG i pierwsze wybory przede mną :)
4
Archiwa Zakładowe / Odp: Brakowanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Rovan dnia Wczoraj o 06:51 pm »
Tak.
5
Metodyka Archiwalna / nowe okresy przechowywania 2019
« Ostatnia wiadomość wysłana przez archi dnia Wczoraj o 03:15 pm »
Witam,
chciałabym wprowadzić zmiany w JRWA w związku z wprowadzonymi od 1 stycznia 2019 r. zmianami dotyczącymi okresów przechowywania niektórych dokumentów. Znalazłam podstawy prawne regulujące okresy przechowywania dla akt osobowych, sprawozdań finansowych oraz list płac.
Mam problem z wnioskami urlopowymi - czy jest podstawa prawna wskazująca ich 10 letni okres przechowywania?

Czy do pisma przewodniego do Archiwum Państwowego w sprawie zmian kategorii wyżej wymienionych haseł klasyfikacyjnych należy dołączyć cały JRWA ze zmianami czy wystarczy tylko wymienić symbole i hasła klasyfikacyjne przy których zmieniono kategorię archiwalną.
Będę wdzięczna za porady.
Początkujący archiwista  :)
6
Metodyka Archiwalna / Brakowanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez archi dnia Wczoraj o 03:14 pm »
Witam, przygotowuję wniosek na brakowanie dokumentacji aktowej. W mojej instytucji nie było wcześniej archiwum zakładowego, nie stosowano wykazu akt i nie przeprowadzano brakowania. Dokumentację od lat 50-ych porządkowałam posiłkując się wykazem akt, który wysłałam do zatwierdzenia (zrobiłam tak po konsultacji z AP). Wykaz został zatwierdzony w lipcu 2017 roku.
Czy w takim razie rubrykę pt. "Oznaczenie kancelaryjne (znak akt lub  znak sprawy)" na spisie akt do brakowania  dla brakowanej dokumentacji np. z lat 1950-2012 pozostawiam pustą??
Dziękuje za odpowiedź  :)
7
Archiwa Zakładowe / Brakowanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez archi dnia Wczoraj o 03:10 pm »
Witam, przygotowuję wniosek na brakowanie dokumentacji aktowej. W mojej instytucji nie było wcześniej archiwum zakładowego, nie stosowano wykazu akt i nie przeprowadzano brakowania. Dokumentację od lat 50-ych porządkowałam posiłkując się wykazem akt, który wysłałam do zatwierdzenia (zrobiłam tak po konsultacji z AP). Wykaz został zatwierdzony w lipcu 2017 roku.
Czy w takim razie rubrykę pt. "Oznaczenie kancelaryjne (znak akt lub  znak sprawy)" na spisie akt do brakowania  dla brakowanej dokumentacji np. z lat 1950-2012 pozostawiam pustą??
Dziękuje za odpowiedź  :)
8
Archiwa Zakładowe / Odp: archiwista - samodzielne stanowisko pracy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez szerka dnia Wczoraj o 10:05 am »
i do kogo iść na skargę ?
Przypominam, NDAP która nas archiwstów zakładowych broni i wspiera, swego czasu w "wytycznych" wskazała drogi obejścia rozp. z 18 stycznia 2011 r. i wymyśliła dodatek archiwisty w referacie jakimś tam...
Informacja nr 12 Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie usytuowania archiwum zakładowego
i przypisania zadań koordynatora czynności kancelaryjnych

Wariant nr 5
Archiwum zakładowe funkcjonuje w ramach określonej komórki organizacyjnej, a prowadzenie archiwum zakładowego przypisane zostało jednemu z pracowników tei komórki. Pracownik ten jest jednocześnie koordynatorem czynności
Przez osiem lat nic się nie zmieniło. Spychologia pozostała, pokazanie miejsca w szeregu dokumentom i archiwiście nadto widoczne.
Zapomniałabym, jeżeli archiwista jest w KSC /w ramach komórki organizacyjnej/ może liczyć na podwyżki. Archiwista samodzielny może się obejść smakiem.
szerka
10
Archiwa Zakładowe / Akta osobowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez uczeń1234 dnia Wczoraj o 09:01 am »
Witam,  mam problem z dokumentacją akt osobowych chodzi mi o to jak ułożyć akta osobowe do archiwizacji jakie dokumenty powinny być na samym początku a jakie później (proszę o podpowiedź w kolejności)?
Strony: [1] 2 3 ... 10