Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Archiwa Zakładowe / Odp: Komisja do brakowania w samorządowej jednostce organizacyjnej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez archiwumUM dnia Dzisiaj o 10:49 am »
Ale z kolei w instrukcji archiwalnej do rozporządzenia PRM z 2011 (czyli dla JST), w par. 38. jest taki zapis: 3. Spis podlega zaopiniowaniu przez kierowników komórek organizacyjnych, których dokumentacja została wytypowana do brakowania. W przypadku gdy nie ma takiej możliwości, zgodę wydaje odpowiednio sekretarz gminy, przewodniczący związku, sekretarz powiatu, sekretarz województwa lub dyrektor generalny urzędu albo osoba upoważniona do wykonywania ich zadań.
Piszą tylko o zaopiniowaniu, nie ma nic o powoływaniu komisji wieloosobowej.
2
Archiwa Zakładowe / Odp: Komisja do brakowania w samorządowej jednostce organizacyjnej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez inka dnia Dzisiaj o 08:54 am »
Czyli podstawą mogą być przepisy wewnętrzne, ale tak jak w przypadku gminy, jej jednostka organizacyjna nie musi powoływać komisji? Wystarczy opinia i podpisy na spisach do brakowania? 
3
Archiwa Zakładowe / Odp: Komisja do brakowania w samorządowej jednostce organizacyjnej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KEwelina dnia Dzisiaj o 08:08 am »
Ja pracuję w jednostce samorządowej i zawsze robię zarządzenie do podpisu Dyrektora, w skład komisji wchodzi mój kierownik, kierownik komórki organizacyjnej z której brakowana będzie dokumentacja i oczywiście ja. I każdy z członków komisji zapoznaje się ze spisem dokumentacji do brakowania (który oczywiście ja przygotowuję). Stawiają swoje parafki, że wiedzą co będzie brakowane, nie wnoszą sprzeciwu i wyrażają zgodę. Robię do przede wszystkim, żeby mieć na piśmie w razie co.
Ale w naszej instrukcji archiwalnej jest opisana procedura brakowania, w której pierwszym punktem jest właśnie powołanie tej komisji więc u nas to jest obowiązek.

W zarządzeniu powołującym komisję piszę tak: "Na podstawie art. 5 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym  i archiwach (Dz. U. z 2019 r. poz.  553 z późn. zm.) oraz § 30 pkt 3 Instrukcji w sprawie organizacji i zakresie działania składnicy akt [nazwa jednostki]..."
4
Archiwa Zakładowe / Odp: sygnalista
« Ostatnia wiadomość wysłana przez izabela.kusz dnia Wczoraj o 09:09 pm »
 "ZGŁASZANIE NIEPRAWIDŁOWOŚCI I OCHRONA DOKONUJĄCYCH ZGŁOSZEŃ" dot. Właśnie ustawy o sygnalistach...
Zaklad pracy - starostwo, a więc podlegamy pod jrwa dla org. powiatu
Nie jestem pewna gdzie to podłączyć
5
Archiwa Zakładowe / Gdzie zaklasyfikować, zakwalifikować
« Ostatnia wiadomość wysłana przez izabela.kusz dnia Wczoraj o 08:43 pm »
przepraszam, że niepokoję, ale mam pewne pytanie...
w związku z ustawą o sygnalistach, która niebawem wchodzi, mamy takie zagadnienie, które nie bardzo wiem zaklasyfikować i zakwalifikować a mianowicie "ZGŁASZANIE NIEPRAWIDŁOWOŚCI I OCHRONA DOKONUJĄCYCH ZGŁOSZEŃ".
Zaklad pracy -Starostwo Powiatowe (JRWA DLA ORGANOW POWIATU)
6
Archiwa Zakładowe / Odp: Komisja do brakowania w samorządowej jednostce organizacyjnej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Danutka dnia Wczoraj o 03:14 pm »
Ja powołując komisję do oceny dokumentacji niearchiwalnej powołuję się m.in na paragraf 38 ust. 3 Instrukcji archiwalnej stanowiącej załącznik do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dn. 18.11.2011 r. w spr. instrukcji kancelaryjnej ...itd.
Uważam, że jest to forma zabezpieczenia dla archiwisty, że kierownik danego referatu wiedział co jest wytypowane do brakowania i dał na to zgodę, jako pracownik merytoryczny, który bardziej się orientuje czy dokumentacja nie jest potrzebna jednostce do celów praktycznych czy dowodowych. W praktyce robię spis dokumentacji z danego referatu, który podpisuje mi kierownik że wyraża zgodę na zniszczenie tej dokumentacji (albo że wnioskuje o jej dalsze przechowywanie), i te poszczególne spisy zostawiam w aktach sprawy o brakowanie. Jak już mi wszyscy kierownicy zatwierdzą te spisu z ich działów. To wtedy robię zbiorczy spis wszystkich działów, który jest wysyłany do archiwum państwowego wraz z wnioskiem o zgodę na brakowanie, podpisaną przez kierownika jednostki.
7
Archiwa Zakładowe / Komisja do brakowania w samorządowej jednostce organizacyjnej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez inka dnia Wczoraj o 02:33 pm »
Witam,
mam pytanie na jakiej podstawie jednostka organizacyjna gminy powołuje komisję w celu przeprowadzenia brakowania? To jest obowiązek czy możliwość?
8
Archiwa Zakładowe / wykorzystanie oprogramowania informatycznego w pracy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez archiwumUM dnia Wczoraj o 01:53 pm »
Witam. Mam taką sytuację. W urzędzie by.ł wykorzystywany program informatyczny do rozliczania faktur i zaangażowania finansowego poszczególnych komórek organizacyjnych. Cały czas jako główny sposób obiegu dokumentów mamy system tradycyjny, a to oprogramowanie było wykorzystywane jako wspomagające. Zakończyła się w październiku licencja u producenta na wykorzystanie tego programu. Jednak do końca tego roku wydział finansowy ma zamiar jeszcze korzystać z zasobów (ale oczywiście bez wprowadzania nowych danych). W instrukcji kancelaryjnej dla gmin, jedynym miejscem, gdzie wskazana jest możliwość korzystania z narzędzi informatycznych jest art. 39.2. Czy taki program komputerowy podlega pod ten właśnie przepis? W jaki sposób traktować jego wykorzystywanie pod względem archiwalnym? Czy - mając dokumenty księgowe, z których dane były przenoszone do tego programu jako podstawową dokumentację księgową o kat. B5 - należałoby również bazę danych z tego programu jakoś "zarchiwizować" i przechowywać zgodnie z RWA? Czy jednak po wykorzystaniu licencji, po prostu skasować go i wszelkie dane w nim zawarte. A co z tym okresem jak gdyby "przejściowym", gdy wydział finansowy chce jeszcze korzystać z danych tam zawartych wspomagająco? Czy w ogóle w takich przypadkach mają zastosowanie przepisy archiwalne? Bo sam nie wiem, jak postąpić z taką bazą, czy jako informatyczny nośnik danych? Ale nigdy nie było zgłoszone wcześniej jako taki IND i to oprogramowanie występuje tylko jako wspomagające pracę księgową.
9
Archiwa Zakładowe / egzekucja i windykacja w miejskiej jednostce budżetowej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paulina dnia Listopad 30, 2021, »
Dzień dobry,
na wstępie zaznaczam, że jestem kompletnym nowicjuszem po kursie kancelaryjno- archiwalnym I stopnia.
A pytań i wątpliwości niestety mam mnóstwo..
Dostałam zadanie stworzenia normatywów kancelaryjno-archiwalnych w mojej jednostce, nigdy takowych nie było, dokumentacja narastała w systemie dziennikowym, z resztą nadal tak jest. Jestem w kontakcie z AP, dostali już projekty i czekamy co dalej. Nie jesteśmy pod nadzorem, posiadamy składnicę akt.
Przechodząc do sedna- mamy dział windykacji, teczki dłużników są opisywane imiennie, a w nich gromadzi się całą dokumentację dotyczącą zadłużenia, czyli wezwania do zapłaty, uprzedzenie i wypowiedzenie umowy najmu, wykaz zaległości, pozwy do sądu, wyroki sądu, które są oddawane do komornika w celu wszczęcia egzekucji itp.
Czy ktoś z Państwa mógłby mi pomóc "ogarnąć' sposób prowadzenia takiej teczki i rejestracji spraw? Wychodzi na to, że są to teczki zbiorcze, ale jak to prowadzić? W JRWA ( projekt ) mamy klasę 314- "Egzekucja i windykacja", ale nie wiem jak rejestrować poszczególne pisma. Czy dla każdego ww. rodzaju dokumentacji również powinna być klasa w JRWA, pod nią powinniśmy rejestrować pisma z adnotacją, że przeniesiono akta do teczki zbiorczej ( klasa 314 )?
Proszę o pomoc :)
10
Archiwa Zakładowe / Odp: "Odchudzanie" akt osobowych
« Ostatnia wiadomość wysłana przez muniekdm dnia Listopad 30, 2021, »
Ja powołałbym się bardziej na Ustawę o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach i kodeks karny.
Strony: [1] 2 3 ... 10