IFAR

Internetowe Forum Archiwalne => Archiwa Zakładowe => Wątek zaczęty przez: lukas_drill w Luty 28, 2024,

Tytuł: Miejska Komisja Wyborcza
Wiadomość wysłana przez: lukas_drill w Luty 28, 2024,
witam,
chciałbym zapytać o taką sprawę: ja kto jest z Miejską Komisją Wyborczą a konkretnie dokumentami przez nich tworzonymi? No bo MKW siedzibę może mieć gdziekolwiek w mieście, niekoniecznie w Urzędzie, nie jest to ciało jakkolwiek z Urzędem związane organizacyjnie... będą tworzyć różne dokumenty, przyjmować zgłoszenia na kandydatów... później część tej dokumentacji MKW będzie zapewne przeznaczona do przekazania do Delegatur jako kat. A/ do AP... zapewne muszę mieć teczkę, ale jak opisaną i jak rejestrowane sprawy/pisma i jakie numery...?
kiedyś, dawno u nas założył ktoś podteczkę do teczki "Organizacja wyborów" - chyba 502 i nazwał ją "Dokumenty wytworzone przez MKW" i tam się znajdowały. Czy to jest ok?
Czy oni po prostu prowadzą jak uważają a dokumenty potem przekazują jakimś protokołem do urzędu? Więc możemy od nich wymagać przynajmniej porządku w całości dokumentacji...?
jak to u Was,, szanowni forumowicze, funkcjonuje?
Czy np. nasz sekretarz powinien in też jasno i wyraźnie wskazać jak to mają prowadzić, czy może archiwista?
pozdrawiam
Tytuł: Odp: Miejska Komisja Wyborcza
Wiadomość wysłana przez: archiwistaug w Marzec 12, 2024,
502 Organizacja wyborów, jest odpowiednią do tego teczką.
Natomiast co do archiwizacji mamy:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO 1
z dnia 11 października 2018 r.
w sprawie sposobu przekazywania, przechowywania i udostępniania dokumentów z wyborów
Po czym
Dyrektor właściwej miejscowo delegatury Krajowego Biura Wyborczego przyjmuje dokumenty z wyborów z okręgowych i rejonowych komisji wyborczych oraz od komisarzy
Zgodnie z w/w rozporządzeniem, występowałam ostatnio do Rzeszowa o brakowanie właśnie takiej dokumentacji / nie przejętej przez delegaturę /pozostałe/