IFAR

Internetowe Forum Archiwalne => Silva rerum... => Wątek zaczęty przez: Anonymous w Marzec 22, 2006,

Tytuł: Ścieżka kariery i awansu w archiwum
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w Marzec 22, 2006,
Szanowni archiwiści mam takie zapytanie. Czy w archiwiach państwowych jest jakoś określona ścieżka awansu zawodowego. Jakie są kolejne stopnie awansu i kiedy się je osiąga? Oraz oczywiście od czego to zależy - od wysługi lat czy od innych czynników takze od archiwisty niezależnych.
Pozdrawiam. :D
Tytuł: Ścieżka kariery i awansu w archiwum
Wiadomość wysłana przez: archiwek w Marzec 23, 2006,
w tej sprawie odpowiedziano mi kiedyś na najwyższym szczeblu, że awansowanie zależy tylko i wyłącznie od .............. dyrektora ap. To dyrektor decyduje czy i wogóle zmienisz stanowisko. Jest coprawda rozporządzenie odnośnie stanowisk w służbie cywilnej, określające jakie wykształcenie przypisane jest do jakiego stanowiska (np. średnie - młodszy archista) ale zycie pokazuje że WSZYSTKO zależy od szefa. Powodzenia!!!!!!!
Tytuł: Ścieżka kariery i awansu w archiwum
Wiadomość wysłana przez: kocibrzuch w Kwiecień 07, 2006,
mł. archiwista > archiwista > st. archiwista > kustosz > st. kustosz

Chyba tak to jakoś szło (szedło?). Archiwista po 2 latach, starszy po 5, kustosz po 10 i trzebno mieć opracowany choćby 1 zespół. O ile pamiętam. Gdzieś to było unormowane. Poszukam, popytam. Z podwyżką się toto wiąże jedynie teoretycznie, przynajmniej u nas. I rzeczywiście nie działa automatycznie, zależy każdorazowo od uznania dyrektora. Słusznie zresztą.

Można jeszcze pędzić drogą awansu w ramach bycia urzędnikiem mianowanym (9 stopni służbowych, co 2 lata skok o 1, jeśli się uda). Co już jest z większym zarobkiem związane.
Tytuł: Ścieżka kariery i awansu w archiwum
Wiadomość wysłana przez: archiwek w Kwiecień 07, 2006,
czekam niecierpliwie na szczegółowe namiary odnośnie wspomnianych unormowań. Pytanie o ich przestrzeganie to już oddzielny wątek....
Tytuł: Ścieżka kariery i awansu w archiwum
Wiadomość wysłana przez: Tomek w Kwiecień 07, 2006,
Cytat: "kocibrzuch"
mł. archiwista > archiwista > st. archiwista > kustosz > st. kustosz

Chyba tak to jakoś szło (szedło?). Archiwista po 2 latach, starszy po 5, kustosz po 10 i trzebno mieć opracowany choćby 1 zespół. O ile pamiętam. Gdzieś to było unormowane. Poszukam, popytam. Z podwyżką się toto wiąże jedynie teoretycznie, przynajmniej u nas. I rzeczywiście nie działa automatycznie, zależy każdorazowo od uznania dyrektora. Słusznie zresztą.


jak znajdzisz coś na ten temat podaj gdzie
Tytuł: Ścieżka kariery i awansu w archiwum
Wiadomość wysłana przez: kocibrzuch w Kwiecień 07, 2006,
Zajrzyjcie np. tu:
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0113.htm
(wyszukać słowo "archiwa")

Liczba wymaganych lat pracy podanych w rozporządzeniu mnie zaskakuje. Starszym kustoszem nie zostaje się po 5 latach. O co tu chodzi? Może chodzi o lata od ostatniego awansu?
Szczerze mówiąc nie chce mi się wczytywać i szukać, obowiązki gonią, proponuję skierować pytanie do kadr.
Tytuł: Ścieżka kariery i awansu w archiwum
Wiadomość wysłana przez: Jarek w Kwiecień 07, 2006,
to rozporządzenie już nie obowiązuje.
Tytuł: Ścieżka kariery i awansu w archiwum
Wiadomość wysłana przez: kocibrzuch w Kwiecień 07, 2006,
Nie?.
No proszę, jak ten czas szybko leci.
Nawet jeśli, zmieniły się może stawki, nie ścieżka awansu.
A z tymi latami dalej nie rozumiem. Wygląda na to, że w poniedziałek uderzam do Dyrekcji - ja chcę być starszym kustoszem, wolno mi :P
Tytuł: Ścieżka kariery i awansu w archiwum
Wiadomość wysłana przez: Jarek w Kwiecień 07, 2006,
kiedyś po prostu przy minimalnych wymaganiach na określone stanowisko trzeba było mieć odpowiedni staż pracy. Teraz pozostawiono jedynie kryterium wykształcenia, regulują to przepisy wykonawcze do ustawy o służbie cywilnej. Zdaje się że dyrektor powinien okreslić zasady awansowania pracowników, ale który dyrektor AP wie w ogóle co to słuzba cywilna ...